E concurență acerbă pentru contractul de execuție a unui tronson de circa 41 de km din Autostrada Transilvania, cuprins între Poarta Sălajului și Nușfalău. Potrivit CNAIR, au fost depuse 11 oferte de la firme și asocieri de constructori din Europa, China și Turcia. Valoarea licitației este de circa 800 de milioane de euro, însă este un tronson de autostradă destul de dificil, cu 65 de lucrări de artă – poduri, pasaje și viaducte – în lungime de 13 km, precum și tunelul de aproape 3 kilometri lungime pe sub dealul Meseș.
Conform CNAIR, au depus candidaturi următorii ofertanți:
1. ASOCIEREA STRABAG SRL -ACCIONA CONSTRUCCION SA (Romania -Spania)
2. ASOCIEREA AKTOR TECHNICAL SOCIETE ANONYME (AKTOR S.A.) – RIZZANI DE ECCHER SpA (Grecia – Italia)
3. ASTALDI SpA (Italia)
4. ASOCIEREA DRUM ASFALT SRL – CHINA COMMUNICATIONS CONSTRUCTION COMPANY LTD – DIMEX-2000 COMPANY S.R.L (Romania – China)
5. IMPRESA PIZZAROTTI & CSpA (Italia)
6. KOLIN INSAAT TURIZM SANAYI VE TICARET ANONIM SIRKETI (Turcia)
7. ASOCIEREA MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. – GÜLERMAK AĞIR SANAYI İNŞAAT VE TAAHHÜT A.Ş. – YAPI MERKEZI İNŞAAT VE SANAYI A.Ş. – OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. – (Turcia)
8. ASOCIEREA MAPA INSAAT VE TICARET A.S. – CENGIZ INSAAT SANAYI VE TICARET A.S. (Turcia)
9. ASOCIEREA TEKFEN INSAAT VE TICARET A.S. – DOGUS INSAAT VE TICARET A.S. (Turcia)
10. CHINA STATE CONSTRUCTION ENGINEERING CORPORATION LTD. (China)
11. ASOCIEREA REC ULUSLARARASI İNŞAAT YATIRIM SANAYİ VE TİCARET ANONİM ŞİRKETİ – ONUR TAAHHUT TAŞIMACILIK INŞAAT TICARET VE SANAYI A.Ş. (Turcia)
12. ASOCIEREA SINOHYDRO CORPORATION LIMITED – POWER CONSTRUCTION CORPORATION OF CHINA LTD – POWERCHINA ROADBRIDGE GROUP CO. LTD – OZGUN INSAAT TAAHHUT SANAYI VE TICARET LIMITED SIRKETI (China – Turcia)
Comisia de Evaluare va analiza candidaturile în conformitate cu prevederile Documentației de atribuire și cu legislația în vigoare în domeniul achizițiilor publice anunță CNAIR.
Prezenta procedură este de tipul “licitație restrânsă”, iar din cei 12 candidați, CNAIR va selecta un număr de minim 5 – maxim 6 care vor depune oferte Tehnice și Financiare în etapa a II-a a procedurii de achiziție publică.
Valoarea estimată a contractului este de 3.926.812.977,00 lei fără TVA (circa 800 mil. euro), iar durata contractului este de 12 luni perioada de proiectare și 36 luni perioada de execuție lucrări.
Tronsonul de autostradă are o lungime de 41 km. Pe acest tronson de autostradă vor fi proiectate și construire 65 viaducte, poduri și pasaje pe și peste autostradă, în lungime totală de aproximativ 13 km.
Tunelul Meseș, cu două galerii, va avea o lungime de 2.89 km și 2 benzi de circulație pe sens.
De la Nădășelu (la nord-vest de Cluj-Napoca) și până la Poarta Sălajului, pe circa 42 de km, a fost contractată firma românească UMB.
De cealaltă parte, de la Nușfalău la Suplacu de Barcău au fost contractate lucrările pe cei circa 13,5 km cu firma turcă NUROL INSAAT VE TICARET S.A.
Între Suplacu de Barcău și Chiribiș nu există constructor stabilit deocamdată, iar între Chiribiș și Biharia lucrările pe cei circa 29 de km au fost contractate de firma Trameco (Selina) , care a finalizat anul acesta și cei 5,3 km de la Biharia la granița cu Ungaria.
1 comentariu
Daca se poate fara turci si chinezi, ar fi perfect ! Chiar ar fi culmea sa primim bani de la UE si sa “plece” in China sau Turcia. Daca se poate fara Aktor iarasi ar fi perfect ! (ca sa nu mai asteptam inca vreo 10 ani). Deci, pana la urma Strabag, Astaldi sau Pizzarotti. Daca era dupa mine, eu tot lui Umbrarescu i-as fi dat si tronsonul asta. Probabil nu s-a bagat ca cica nu are experienta la tuneluri. Le facea si pe alea !