Primăria Cluj-Napoca a semnat contractul de furnizare pentru 18 autobuze electrice articulate. Valoarea contractului este de peste 16 milioane euro, finanțare obținută din fonduri europene.
Vineri, 17 martie, în Sala de sticlă a Primăriei municipiului Cluj-Napoca, primarul Emil Boc a semnat contractul de furnizare pentru un număr de 18 autobuze electrice articulate Solaris Urbino, cu o lungime de 18 metri și capacitate de 131 persoane.
Noile autobuze electrice, cu o capacitate mai mare decât cele existente deja la Cluj-Napoca, vor deservi ruta Cluj-Napoca-Florești și alte trasee din municipiu, în funcție de solicitările clujenilor pentru noi linii de transport public și analiza CTP Cluj-Napoca.
Conform primarului Emil Boc, noile autobuze vor ajunge la Cluj-Napoca în următoarele 12 luni și vor fi integrate în actuala flotă de transport public. 50% din flota de transport în comun a municipiului este verde și nepoluantă.
Contractul semnat cu Solaris Bus & Coach SP. Z.O.O. are valoarea de 83.131.020 RON și cuprinde, pe lângă vehicule, 6 stații de încărcare rapidă și 18 stații de încărcare lentă.
Municipiul Cluj-Napoca are în plan extinderea flotei de transport public prin achiziționarea de autobuze electrice pentru a fi un oraș verde, nepoluant – urmărim creșterea calității vieții – ca parte a rețelei europene de „100 de orașe neutre din punct de vedere climatic”.
Caracteristici tehnice autobuze electrice articulate Solaris Urbino:
- capacitate totală de transport: 131 persoane, din care 44 pe scaune
- spațiu pentru fotolii rulante
- spațiu pentru cărucioare de copii
- rampă de acces
- lungime 18 m, înălțime 3,3 m, lățime 2,55 m
- 6 stații de încărcare rapidă: fiecare 3 autobuze livrate vor fi însoțite de o stație de încărcare rapidă compatibilă cu soluțiile de încărcare deja existente în cadrul flotei CTP
- 18 stații de încărcare lentă
- Wi-Fi și camere de supraveghere.
Pe lângă aceste 18 autobuze și stațiile de încărcare aferente, deja finanțate prin PNRR, alte 22 autobuze și stații vor ajunge la Cluj prin proiecte depuse în cadrul altor programe operaționale de finanțare din fonduri europene, totalul ridicându-se la 40 de autobuze noi în perioada următoare.
2 comentarii
[…] SURSA / CITESTE MAI MULT […]
Prima întrebare patriotică e cu rumânii de suntem așa tâmpiți să nu fabricăm troleie nearticulate, tractoare, pluguri, grape, că nu-‘s mașini cu aburi și de ce dreakului mai plătim sinecuri zise facultăți cu rutiere vremuri risipite-‘n trafic, a treia e câte “alveole stații de autobuzuri” s-au edificat în comună de a nu se bloca ca banda lu’ boc cu trafic poluat în turisme ștangă la bară ?? Succesuri la fente.