Ce ne așteaptă după data de 14 mai? E o întrebare care rămâne deocamdată fără un răspuns clar, deși președintele Klaus Iohannis a anunțat în urmă cu câteva zile că din starea de urgență vom trece în starea de alertă. Ce restricții ar putea rămâne în vigoare? Ce drepturi ar putea fi limitate? Potrivit Avocatului Poporului, definiția stării de alertă este una vagă.
”Ordonanța 21 din 2004 care reglementează starea de alertă este formulată extraordinar de vag. Nu avem o definiție a stării de alertă, nu avem niște criterii minim obiective pe baza cărora să înțelegem că trebuie declanșată starea de alertă. Nu avem o durată privind menținerea stării de alertă, nu avem o listă a drepturilor și libertăților al căror exercițiu să poată fi restrâns pe durata stării de alertă. (…) Orice măsuri înseamnă, evident, și încălcări sau restricționări ale exercițiului drepturilor și libertăților. Numai că noi avem o Constituție care spune foarte clar că astfel de restrângeri se pot face numai prin lege. Sub nicio formă nu de organe ale administrației, chiar dacă suntem în stare de alertă”, a spus Avocatul Poporului, Renate Weber, în emisiunea România te privește, de pe Look PLUS.
Urmăriți mai jos interviul integral.