Problema modului în care începe noul an școlar din toamnă este tot mai des discutată în spațiul public. În România, autoritățile nu iau în calcul momentan amânarea începerii noului an școlar, fiind astfel discutate mai multe șcenarii, chiar și cel în care fiecare școală va decide cum va începe cursurile. Deși conștienți de riscul la care se expun, copiii urlă zilnic că vor să se întoarcă la clase.
Profesorul Gabriel Braic susține că și profesorii vor să se întoarcă în sala de clasă deoarece modul de învățare la clasă este mult eficient.
„Opiniile în educație indică, în mod cvasi-unanim, faptul că procesul de predare-învățare experimentat în mod direct de către elevi și profesori, în sala de clasă, este cel mai eficient. Expunerea la ecranele laptopurilor, respectiv smartphone-urilor, pentru un timp îndelungat ne afectează sănătatea; în special a celor aflați la o vârstă fragedă. Profesorii își doresc să se întoarcă la catedră, elevii își doresc să se întoarcă la școală. Spre surprinderea mea, vocile tuturor elevilor mei strigau, în perioada școlii online, în timpul orelor predate pe Zoom: “Vrem la școaaaaală!” Nu sunt cadru medical și nu am competențe în domeniu, dar observ ce se întâmplă în societate și înțeleg că greul nu a trecut. Suntem încă în plină pandemie. Dacă este oportun să ne întoarcem la școală sau nu, asta trebuie să o spună cei care se ocupă cu sănătatea publică, iar autoritățile să ia decizia cea mai bună. Din punctul meu de vedere, ar fi potrivit să facem școală în mod combinat. Cum? Cu jumătate de clasă în sala de clasă și cu cealaltă jumătate în mediul online concomitent. Cei din online și cei din offline pot fi constituiți în grupe de elevi care își schimbă locul săptămânal în condiții de maximă securitate sanitară și păstrând legile distanțării fizice”, declară pentru Servus Cluj, profesorul Gabriel Braic.