Care este, în realitate, stadiul lucrărilor la Autostrada Transilvania. Vezi analiza celor de la Asociația Pro Infrastructură

by admin

Politicienii, indiferent de culoarea politică, se laudă cu lucrările de infrastructură, chiar dacă acestea lasă mult de dorit. Este și cazul Autostrăzii Transilvania, care a fost prezentată în culori extrem de optimiste de toate partidele aflate la putere. Asociația Pro Infrastructură face însă o analiză a stadiului lucrărilor, contrazicând scenariile de campanie ale politicienilor.

„Aflat în plină campanie electorală, ministrul Transporturilor Lucian Bode pictează un tabloul extrem de optimist cu privire la stadiul proiectelor de pe Autostrada A3 Transilvania dintre capătul existent de la Nădășelu și granița cu Ungaria de la Borș. Din respect pentru opinia publică care în general nu apreciază coafarea realității, venim cu câteva date factuale și cu propuneri reale de deblocare pentru domnul ministru și pentru CNAIR”, au scris reprezentanții Asociației. 

Problemele observate de cei de la Pro Infrastructură sunt următoarele:

  • La preluarea mandatului de ministru în noiembrie 2019, se lucra pe un singur tronson al acestui proiect (Biharia- Borș de 5,3 km); astăzi nu se lucrează pe niciun tronson
  • Licitația pentru sectorul Suplacu de Barcău- Chiribiș (26 km) a fost anulată în decembrie 2019 și nu a fost relansată nici până astăzi
  • Pe tronsoanele Suplacu de Barcău- Nușfalău (13,5 km) și Zimbor- Mihăiești- Nădășelu (30 km) lansate în licitație în martie 2019 încă nu avem câștigător declarat
  • Pe tronsonul Poarta Sălajului- Zalău- Nușfalău (41 km) ce conține tunelul Meseș de aproape 3 km lungime domnul ministru „ne amenință” cu lansarea iminentă a licitației din mai 2020; încă nu a fost lansată
  • exproprierile pentru toate tronsoanele dintre Mihăiești și Suplacu de Barcău (80 de km în județul Sălaj) nu au fost lansate pe circuitul birocratic.

Asociația vine și cu câteva vești bune. „În categoria veștilor bune includem finalizarea și recepționarea lucrărilor pe cei 5,3 km dintre Biharia și Borș pe 30 iulie (se estimează deschiderea circulației în tandem cu vecinii maghiari pe 4 septembrie) și semnarea contractelor de proiectare și execuție pe tronsoanele Biharia- Chiribiș (28,5 km) și Zimbor- Poarta Sălajului (12 km). Însă acest ultim tronson nu va putea intra în execuție în toamna acestui an, cum afirmă domnul ministru, în lipsa exproprierilor.

Solicităm domnului Bode să se implice mult mai activ în deblocarea cu adevărat a problemelor de pe Autostrada Transilvania: lansarea pe circuitul birocratic a exproprierilor din județul Sălaj, lansarea licitațiilor pentru tronsoanele Suplacu de Barcău- Chiribiș și Nușfalău- Zalău- Poarta Sălajului, anunțarea cât mai rapidă a câștigătorilor și semnarea contractelor pe sectoarele Zimbor- Mihăiești- Nădășelu și Suplacu de Barcău- Nușfalău”,  au mai scris reprezentanții Asociației. 

Te-ar putea interesa si

Comenteaza