Printre afacerile afectate de pandemie se regăsesc si hotelurile şi pensiunile pentru animalele de companie. Dacă acum un an rezervarile pentru sărbătorile de iarnă începeau cu câteva luni înainte, acum sunt pierderi simţitoare.
“În vara asta, când în mod normal sunt cele mai multe solicitări, se vede acum o scădere sub 50% şi în perioada extra situaţia e şi mai rea. E foarte scăzut nivelul de solicitări. Şi spre deosebire de alţi ani, când rezervările pentru sărbătorile de iarnă, de exemplu, se făceau cu mult timp înainte şi de sărbători nu mai erau locuri. Nu avem ce face, trebuie să aşteptăm să se clarifice lucrurile astea, să se găsească nişte soluţii”, a spus Băldean Luisiana, manager Pet Hotel.
Administratorii caută alte soluţii pentru a se descurca în această perioadă. Fie apelează la o reducere pentru clienţi, fie se reorientează şi spre alte servicii pentru animalele de companie, nu doar cazări.
“În mod normal, activitatea noastră a scăzut până în 50%. Dacă în mod normal aveam, în medie peste 30 de căţei cazaţi pe zi, acuma suntem la o medie de până în 15. Ne descurcăm cu greu, e destul de ciudat ce se întâmplă, e o incertitudine destul de mare pe piaţă. La fel şi cu rezervările, deci se fac, se anulează, se scurtează, se prelungesc. Căutăm alternative, oferim 20% reducere la toate categoriile de cazare pentru perioada rece, deschidem un pet shop şi oferim consultanţă nutriţională. Avem servicii de toaletaj şi alte servicii adiţionale care să zicem că mai mişcă cât de cât”, a menţionat Ioana Pop, administratoare Hotel Ham Ham.
“Solicitările au scăzut în această perioadă. Nu ştiu ce va fi în perioada sărbătorilor, dar momentan cererile au scăzut din cauză că nu mai sunt deplasări, nu mai pleacă lumea în concedii, nu au evenimente în weekend. Vis-a-vis de alţi ani, acum e mult mai slab la acest capitol. Avem şi acuma câteva programări pentru sărbători, dar din cauza nesiguranţei, oamenii nu ştiu exact ce va urma, ce reguli vor fi. Nu ne-am făcut un plan, ce vom face, dar mă rog, noi suntm şi pe partea de dresaj, nu suntem doar pe partea de hotel, iar pe partea de dresaj avem cereri şi aici chiar ne descurcăm bine”, a spus Ciprian Cordoş, administrator Dogmaster.