Nu mai puțin de 9.041 de copii au fost ajutați pe parcursului anului 2020 prin intermediul serviciului de call center dedicat sfaturilor medicale pediatrice – ALOPEDI 0364-917.
Potrivit responsabililor de implementarea acestui proiect, numărul apelurilor telefonice a scăzut față de anii anteriori, distanțarea socială și respectarea regulilor de igienă fiind însoțite de scăderea numărului de copii cu probleme respiratorii și digestive, cele mai frecvente motive de apelare a serviciului ALOPEDI 0364-917.
Cea mai mare parte a apelurilor, respectiv 67,69% dintre acestea, s-au finalizat cu recomandări de îngrijire la domiciliu și cu explicarea manifestărilor la apariția cărora este obligatoriu consultul medical față în față. De asemenea, pe parcursul anului 2020, pentru 11,5% dintre copiii evaluați telefonic s-a recomandat consult imediat, în primele două ore de la apel, iar în cazul a șase copii a fost necesară intervenția Serviciului de Ambulanță.
Cu o experiență de șapte ani în domeniul triajului telefonic, serviciul de call center al Spitalului de Urgență pentru Copii a ajutat până în prezent peste 65.000 de copii. Rolul ALOPEDI este de a îndruma părinții copilului bolnav să acceseze sistemul de sănătate în mod eficient, adresându-se serviciului medical potrivit atunci când acest lucru este necesar. În majoritatea situațiilor, copiii pot fi îngrijiți la domiciliu de către părinți, urmând sfaturile medicilor ALOPEDI. Aceștia adresează o serie de întrebări cu ajutorul cărora stabilesc gravitatea stării copilului, în funcție de care se recomandă evaluarea medicală față în față sau îngrijirea copilului la domiciliu.