Peste 9.000 de părinți au apelat serviciul de telemedicină ALOPEDI în 2020

by Cristina Mihaila

Nu mai puțin de 9.041 de copii au fost ajutați pe parcursului anului 2020 prin intermediul serviciului de call center dedicat sfaturilor medicale pediatrice – ALOPEDI 0364-917.

Potrivit responsabililor de implementarea acestui proiect, numărul apelurilor telefonice a scăzut față de anii anteriori, distanțarea socială și respectarea regulilor de igienă fiind însoțite de scăderea numărului de copii cu probleme respiratorii și digestive, cele mai frecvente motive de apelare a serviciului ALOPEDI 0364-917.

Cea mai mare parte a apelurilor, respectiv 67,69% dintre acestea, s-au finalizat cu recomandări de îngrijire la domiciliu și cu explicarea manifestărilor la apariția cărora este obligatoriu consultul medical față în față. De asemenea, pe parcursul anului 2020, pentru 11,5% dintre copiii evaluați telefonic s-a recomandat consult imediat, în primele două ore de la apel, iar în cazul a șase copii a fost necesară intervenția Serviciului de Ambulanță.

Cu o experiență de șapte ani în domeniul triajului telefonic, serviciul de call center al Spitalului de Urgență pentru Copii a ajutat până în prezent peste 65.000 de copii. Rolul ALOPEDI este de a îndruma părinții copilului bolnav să acceseze sistemul de sănătate în mod eficient, adresându-se serviciului medical potrivit atunci când acest lucru este necesar. În majoritatea situațiilor, copiii pot fi îngrijiți la domiciliu de către părinți, urmând sfaturile medicilor ALOPEDI. Aceștia adresează o serie de întrebări cu ajutorul cărora stabilesc gravitatea stării copilului, în funcție de care se recomandă evaluarea medicală față în față sau îngrijirea copilului la domiciliu.

Te-ar putea interesa si

Comenteaza