Programarea pentru cea de-a doua etapă a campaniei de vaccinare împotriva COVID-19 a creat probleme serioase universităților din întreaga țară. Potrivit rectorului Universității „Babeș-Bolyai”, platforma de programare este o adevărată catastrofă și a transformat unitățile de învățământ în adevărate call-centere.
La UBB, peste 70% din cei aproximativ 4.000 de angajați și-au exprimat dorința de a se imuniza. Dintre aceștia au putut fi programate doar aproximativ 1.000 de persoane, după ce în weekend au lucrat câteva sute de oameni de la toate facultățile pentru a putea face înscrierile în platforma de vaccinări.
„Logic ar fi fost ca oamenii să fie încărcați în platformă de către noi, apoi ei să își poată accesa individual contul și să își facă singuri programarea. Este o catastrofă platforma, merge foarte greu. De sâmbătă am început procedura și am reușit să înregistrăm peste 1.000 de persoane. Este foarte greu, pentru că trebuie sunat apoi fiecare om și să îi spui ce opțiuni sunt și el să aleagă unde și când vrea să se programeze la vaccinare și tu să i-o bifezi. Ne transformă într-un fel de call center, când soluția era simplă- universitățile să facă acele conturi pentru toată lumea, după care fiecare să poată să își acceseze contul și să se programeze”, a declarat rectorul Daniel David, pentru HotNews.ro.
Daniel David crede că procedura de programare putea fi mult mai simplă. „Ne pune pe noi, ca instituție, să facem programări, să îi ținem la telefon în timp ce căutăm ce centre sunt disponibile. Este fără cap. Cu aceeași problemă se confruntă și celelalte universități, mai ales marile centre. Dacă ai 500-600 de oameni, te descurci, oarecum, dar când ai diferențe între sute și mii, se aruncă în haos instituția.
Mie mi se pare că se putea rezolva dacă se voia. Astăzi le-am trimis și o adresă oficială, pentru că până acum discuțiile au fost la telefon”, a mai declarat Daniel David.