CFR SA a lansat licitaţia deschisă pentru realizarea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic necesar modernizării liniei de cale ferată Ilva Mică – Pojorâta, 106 km. Valoarea estimată a contractului este de 73 milioane lei, iar durata este de 23 de luni. Trenurile circulă în prezent cu viteze medii cuprinse între 36 și 46 km/h. Pe cei 106 km există o mică porțiune unde trenurile pot depăși 75 km/h, dar în mai multe zone viteza este limitată la 60 km/h. Porțiunea este parte a liniei principale 502 Ilva Mică – Suceava.
Subsecțiunea ce se vrea a fi modernizată este parte a tronsonului Apahida – Suceava, 310 km, distanță parcursă în 6 ore și jumătate de un tren IR.
În februarie, CFR SA lansa licitația pentru elaborarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic pentru modernizarea liniei Pojorâta – Suceava care în Mersul Trenurilor face parte tot din linia 502
Ce spune CFR SA despre modernizarea liniei Apahida – Suceava (310 km)
Se vor investi 150 de milioane de lei pentru prima etapă a programului de modernizare a liniei de cale ferată APAHIDA – SUCEAVA (310 km)
CFR SA a lansat toate cele trei licitații pentru modernizarea liniei de cale ferată Apahida – Suceava (310 km), o primă etapă care prevede realizarea studiilor de fezabilitate și a proiectelor tehnice, documentații de specialitate care vor sta la baza lucrărilor de modernizare a acestui tronson, în lungime totală de 310 km, pentru viteza maximă de circulație a trenurilor de călători cu 160 km/h, respectiv 120 km/h pentru trenurile de marfă, scrie hotnews.ro
Linia de cale ferată Apahida – Suceava, parte din rețeaua centrală TEN-T, leagă Transilvania şi Moldova, prin tronsoanele Coșlariu – Apahida și Suceava – Pașcani, o importantă legătura între Coridorul Rin – Dunăre, ramura nordică (Curtici-Arad-Coşlariu-Sighişoara-Braşov-Bucureşti-Constanţa) și traseul fostului Coridor pan-european IX (Giurgiu-Bucureşti-Ploieşti-Focşani-Bacău-Paşcani-Iaşi-Ungheni).
Durata fiecărui contract: 23 de luni