Ministerul Educației este în proces de elaborare a unei metodologii de consultare a elevilor la finalul fiecărui semestru, în așa fel încât să se colecteze feedback despre profesori, iar acesta să fie folosit în evaluarea cadrelor didactice.
Profesorul de limba română, Gabriel Braic, susține că această măsură în discuție irită spiritele, oricum ușor inflamabile ale unora, ascute securile războiului și produce o nouă fisură între profesori și elevi. Cele două plăci tecnonice ale educației riscă să se distanțeze și mai mult în era educației la distanță/online.
„De ce ar fi rău să se introducă așa ceva? Fiindcă elevii nu ar evalua obiectiv profesorii, dar oare toți profesorii își evaluează cu neutralitate profesională elevii? Fiindcă elevii nu ar ști cum să corecteze științific pe profesori. Cineva ar trebui să îi învețe pe elevi ce presupune procesul de evaluare. Copiii ăștia ar trebui să treacă printr-un seminar de bune practici în evaluare. Fiindcă ar fi momentul revanșei pentru rebelii clasei, cei care s-au “simțit” săracii terorizați de unii profesori corecți, dar exigenți. Fiindcă ar deveni o altă practică inerțială într-un sistem care are mecanismele lui de “perpetuare a speciei dăscălești”. Am ști s-o dregem și pe asta!
De ce ar fi bine să se introducă? Fiindcă i-ar responsabiliza pe unii profesori să dea tot ceea ce au mai bun la clasă. Fiindcă le-ar aduce aminte de ce sunt la catedră – să făurească oameni cu abilități critice. Fiindcă ar produce un tip de ierarhizare a profesorilor dintr-un unghi relativ nou: perspectiva elevului (Ei, poate asta n-ar fi bine, totuși). Fiindcă e normal ca și elevii noștri, clienții noștri, să își exprime gradul de (in)satisfacție în legătură cu serviciile prestate. Fiindcă e democrație, iar eu cred în libertatea de exprimare. Fiindcă relația elev-profesor ar avea de câștigat la capitolul transparență”, explică profesorul Gabriel Braic.
Profesorul Gabriel Braic practică această măsură de ceva timp și adună de la elevii săi păreri atât pozitive cât și negative despre modul în care decurg orele de limba română.