Mai puțini bani pentru marile proiecte de infrastructură ale Clujului. Emil Boc e optimist: “Metroul şi centura metropolitană merg mai departe. Există cel puțin trei surse de finanțare”

by admin

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a explicat cum s-a obținut finanțarea din bani europeni pentru proiectele României, printre care metroul și centura metropolitană. Deși necesarul era de 70 miliarde de euro, iar România a cerut 41 miliarde de euro, Uniunea Europeană a dat mai puțini bani. Totuși, edilul spune că nu este atât de îngrijorător acest lucru, deoarece există mai multe surse de finanțare pentru proiectele respective.

“Vă spun exact cum stă situația. România şi-a centralizat toate proiectele pentru modernizare, au fost 70 de miliarde de euro, între care şi proiectele noastre de la Cluj. De la PNRR s-a spus că România merge să prezinte un proiect de supracontractare cu 41 de miliarde de euro, ştiind că avem 29 alocate pentru partea aceasta. Dar ne-am dus să vedem ce obţinem acolo. Sursele de finanţare sunt multiple, proiectele majore nu sunt finanţate doar dintr-o sursă, aici greşeşte toată lumea, e PNRR, e exerciţiul financiar 2021-2027, unde ai bani şi pentru transporturi, infrastructură rutieră, grădiniţe, parcuri şi apoi ai bugetul de stat. Din aceste trei surse se vor finanţa aceste proiecte ale României.

A fost decizia strategică luată de Ministerul Transporturilor și de Uniunea Europeană. La noi, asta înseamnă tronsonul de autostradă Nădășelu – Poarta Sălajului. Din PNRR se finanțează numai autostrăzile, iar toate centurile se finanțează din fonduri structurale. Nu s-a pierdut finanțarea, ci se mută finanțarea în alt capitol, banii se iau din alt buzunar”, a explicat Emil Boc la Napoca FM.

Edilul Clujului este optimist și în ceea ce privește proiectul metroului: “Reducându-se banii de la 70 la 30 de miliarde de euro, au fost nevoiţi şi oamenii aceştia să reducă şi pentru Bucureşti şi pentru Cluj la o sumă de minim de 300 de milioane de euro, la care se vor adăuga bani din programul operaţional de fonduri europene. Vom avea un tronson şi nişte staţii care să fie funcţionale coerent, urmând ca în continuare, din exerciţiile financiare ulterioare, să se finanţeze proiectul. Noi când am pornit proiectul metroului nu aveam PNRR, ne-am gândit că vom face 15 ani metroul. A apărut oportunitatea asta şi am comprimat. Deci, metroul şi centura metropolitană merg mai departe”, a încheiat primarul municipiului Cluj-Napoca.

Te-ar putea interesa si

Comenteaza