A fost desemnat constructorul lotului Chețani- Câmpia Turzii al Autostrăzii Transilvania. Este vorba despre lotul lipsa de autostradă dintre Cluj-Napoca și Târgu Mureș. Contractul, în valoare de peste 363 de milioane de lei, a fost atribuit unei asocieri româno-spaniole.
„Sectorul de autostradă lipsă dintre Cluj şi Târgu Mureş are de astăzi constructor desemnat! O asociere româno-spaniolă a câştigat contractul pentru lotul Cheţani – Câmpia Turzii. Suma: 363,79 milioane de lei (fără TVA). Are la dispoziţie 3 luni pentru proiectare şi 18 luni pentru execuţia lotului de 15,70 km finanţat din fonduri europene. Dacă nu apar contestaţii şi contractul va fi semnat rapid, din 2023 vom putea circula doar pe autostradă pe cei aproximativ 100 de km dintre municipiile Cluj-Napoca şi Târgu Mureş”, a scris ministrul Sorin Grindeanu pe rețelele de socializare.
„Ofertantul desemnat câștigător este Asocierea DRUM ASFALT SRL – OPR ASFALT SRL – OBRAS PUBLICAS Y RAGADIOS SA – TRAMECO SA – DRUMURI BIHOR SA, cu preţul de 363.798.484,19 Lei fără TVA.
Durata contractului este de 3 luni pentru perioada de proiectare și 18 luni perioada de execuție a lucrărilor. Durata de garanție a lucrărilor ofertată este de 120 de luni.
Acest tronson de autostradă are o lungime de 15,70 km. Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații și respectiv după soluționarea contestațiilor/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire”, au arătat și reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a reziliat la începutul anului trecut contractul cu firma care construia sectorul Chețani- Câmpia Turzii de pe traseul Autostrăzii Transilvania. Potrivit ministrului Transporturilor de la acea vreme, decizia a fost luată după ce stadiul fizic al lucrărilor a ajuns abia la 40%, iar în ultimele luni progresul pe șantier a fost de numai 1%.