Fiecare val al pandemiei a venit cu un set diferit de criterii legat de învățământul românesc, iar modificările repetate au bulversat elevii, dar și profesorii. Județul Cluj, unde se aștepta atingerea unui prag de 75% paturi ocupate din cele alocate pentru pacienții COVID-19, este pe departe de a trece în online. Autoritățile au mărit numărul de paturi din spitale, iar elevii pot merge în continuare la școală.
Lucia Cojocaru, liderul Sindicatului Liber din Învățământul Preuniversitar Clujean declară că este o situație destul de îngrijorătoare la ora actuală fiindcă rata de infectare în municipiul Cluj-Napoca este destul de mare.
„Nu ne dorim să intrăm online. Și acum câteva școli din Cluj sunt în online, dar restul colegilor și elevilor din unitățile de învățământ fac de multe ori ore mixte. Sunt elevi care sunt acasă și studiază online, iar alții care sunt la școală. Acest lucru este destul de greu și împovărător pentru un cadru didactic având în vedere că trebuie să se împartă pentru toți elevii”, explică Lucia Cojocaru, liderul Sindicatului Liber din Învățământul Preuniversitar Clujean.
Elevii și-au exprimat dorința de a continua cursurile fizic, dar în același timp susțin că le este teamă și nu se mai simt în siguranță la școală.
„O parte consideră că este mai ok să intrăm în online pentru ca situația să fie sub control. Pe de altă parte, după ce am văzut cum a fost sistemul online, ne-am dat seamă că România nu este pregătită pentru a susține sistemul de predare/învățare online și ar fi mai bine să găsească măsuri de protecție mai bune. Este greu să intrăm din nou în online pentru că ne lovim de aceleași probleme. Școala online nu e școală. Oricum, dacă tot se va intra în online, cei din ani terminali trebuie să continue cursurile fizice pentru că în mai puțin de o lună au simulările, iar pregătirile sunt mult mai utile în sala de clasă”, spune Vlad Rus, vicepreședintele Consiliului Județean al Elevilor Cluj.
Amintim că regulile pentru funcționarea școlilor au fost schimbate de autorități la jumătatea lunii ianuarie, astfel școlile trec în online în județele în care rata de ocupare la nivel județean a paturilor de spital destinate îngrijirii pacienților COVID-19 depășește 75%.