Astăzi, în ziua în care Consiliul Local votează pregătirea documentației pentru a aplica pe fonduri europene în trei zone ale Clujului (Parcul Armătura, platoul vechii Săli a Sporturilor, care se transformă din parcare în piață, plus malurile Someșului dintre ștrandul Sun și centru), deputatul Adrian Dohotaru a lansat o solicitare publică în care se cere un oraș pentru oameni, nu pentru mașin.
Politicianul-activist este de părere că „dincolo de planșele frumoase, e prea puțin și prea lent ce se întâmplă”.
“Vrem Master Plan, așa cum era preconizat inițial, din Apahida până în Gilău, via Florești. Sunt mulți locuitori tineri în Florești care ar veni la lucru sau în plimbare pe malul Someșului. La fel și din Apahida. Sunt mulți clujeni care ar profita de terenul plat ca să se plimbe cu bicicleta pe malul Someșului în weekend, într-o drumeție spre Tarnița sau Hoia-Baciu. Mai ales pentru localitățile din zona metropolitană care s-au dezvoltat cu zeci de mii de oameni mutați, fără infrastructură de loisir și spații verzi, aceste piste au un rol important atât pentru a ajunge fără stres la muncă, fără a se întâlni cu mașini, dar și pentru petrecerea timpului liber. Master Planul trebuie susținut printr-un Master Proces, un Consiliu al Apei, care se întâlnește regulat cu instituții la nivel metropolitan, experți și societatea civilă”, spune Dohotaru, totodată director executiv S.O.S.
“Clujul fiind comasat între dealuri, de-a lungul Someșului, această pistă, propusă de Asociația Societate Organizată Sustenabil, ar deveni cea mai importantă pistă de biciclete din țară cu mii de clujeni care ar folosi-o zilnic, la nivelul zonei metropolitane. Împreună cu membri S.O.S. Cluj pregătim niște acțiuni de conștientizare asupra modului cum ar trebui să arate și să funcționeze această legătură”, completează arh. Silviu Medeșan, președinte S.O.S.
Realizatorii demersului sunt convinși că succesul unui astfel de traseu nemotorizat ar declanșa politici similare la nivel de oraș și ar seta standarde de mobilitate la nivel național.
„Cerem Consiliului Local și administrației Boc să iasă din această perspectivă punctuală a amenajărilor la râu și să gândească piste de biciclete și spații publice verzi la nivel metropolitan, mai ales că sunt mai ușor de amenajat din cauza lipsei construcțiilor între localități decât în Cluj”, conchid autorii cererii.