Elevii din întreaga țară vor eliminarea tezelor și înlocuirea lor cu o altă modalitate de evaluare

by admin

Un sondaj realizat printre elevii din întreaga țară arată că 70% dintre aceștia doresc eliminarea tezelor și înlocuirea lor cu o altă modalitate de evaluare. Sondajul a fost realizat de Consiliul Național al Elevilor și în cadrul lui au fost consultați 10.000 de elevi.

„Dintre elevii care au participat la consultarea noastră, peste 70% își doresc eliminarea tezelor și înlocuirea acestora cu mijloace de evaluare sumativă, axate pe feedback, astfel încât această formă de evaluare de etapă să reprezinte cu adevărat o oportunitate pentru elevi de a își analiza progresul și de a stabili, alături de profesori, pașii pe care trebuie să îi urmeze pentru a-și acoperi lacunele din învățare”, susțin reprezentanții CNE.

Majoritatea elevilor care au participat la sondaj susțin introducerea unor evaluări unitare, cu subiect unic la nivel național, la începutul și sfârșitul anului școlar, astfel încât să poată fi creionată o radiografie clară a evoluției pe care elevii o au pe parcursul unui an școlar.

„Suntem cu toții conștienți că evaluarea din România și-a pierdut relevanța, fără să pună accent pe necesitatea însușirii unor competențe- cheie atât de necesare în rândul absolvenților. Reforma în evaluare nu mai suportă amânare! Consiliul Național al Elevilor solicită ferm Ministerului Educației să respecte voința elevilor și să implementeze modificări de substanță în sistemul de evaluare, astfel încât acesta să devină unul obiectiv și, mai ales, calitativ”, au mai transmis reprezentanții elevilor.

Comisia de Dialog Social a Ministerului Educației va dezbate miercuri propunerea de structură a anului școlar 2022-2023.

Te-ar putea interesa si

Comenteaza