VIDEO: Asociația Pro Infrastructură: „Statul stă, după cum ne-a obișnuit”. Când ar putea fi inaugurat tronsonul Nădășelu- Zimbor al Autostrăzii Transilvania

by admin

Reprezentanții Asociației Pro Infrastructură au vizitat din nou șantierul Autostrăzii Transilvania, tronsonul dintre Nădășelu și Zimbor. Acesta este singurul proiect finanțat prin PNRR și aflat în momentan în execuție. Cei de la Pro Infrastructură laudă mobilizarea exemplară a constructorului, care are deja un avans bun la structuri.

„Tot tronsonul de 42 de kilometri de la Nădășelu până la Poarta Sălajului a ajuns la un stadiu fizic în jur de 20% și este singurul proiect finanțat prin PNRR aflat momentan în execuție.

Este contractat complet cu același constructor, UMB, care este foarte bine mobilizat, cu aproximativ 1.000 de muncitori, având un avans bun la structuri (cu elevații ridicate la multe dintre ele), săpături, ziduri de sprijin, drenuri și taluzări. Fabrica de grinzi de la Zimbor se pregătește de producție.

Complexitatea proiectului este evidentă din imagini și din cifre: 8,7 km de poduri și viaducte (peste 20% din distanță), 12 milioane metri cubi de săpătură, 140 km de piloți forați pentru cele 33 de structuri și (vom vedea câte) ziduri de sprijin. Dar și un nod rutier la Zimbor și o descărcare temporară la Poarta Sălajului, plus două spații de servicii cu 30 de puncte de încărcare pentru vehicule electrice.

Toate croșetate prin dealurile transilvănene instabile. Că veni vorba, în două locuri cu alunecări masive de teren trebuie modificată soluția tehnică, antreprenorul general estimând costuri suplimentare de 250 milioane lei. În zona Nădășelu (minutul 1:45 din filmare) se propune un viaduct în aval față de un simplu debleu licitat și contractat, iar în apropiere de Topa Mică (minutul 9:00) un tunel cut&cover, în planurile inițiale fiind desenat tot un debleu”, au explicat reprezentanții Asociației pe rețelele de socializare.

Cei de la Pro Infrastructură critică însă autoritățile române, care nu și-au îndeplinit obligațiile care le revin. În aceste condiții, tronsonul ar putea fi deschis circulației abia anul viitor, însă doar dacă statul român rezolvă imediat blocajele apărute.

„Colac peste pupăză, statul… stă, după cum ne-a obișnuit. Avem păduri care trebuie și tăiate după ce au fost scoase din circuitul forestier acum 3 luni, situația castrului roman de la Zimbor este tot neclară, iar CNAIR evident că nu a binevoit să decidă asupra celor două soluții necesare descrise în paragraful anterior.

Concluzia? Final de 2023 pentru deschiderea traficului pe Nădășelu- Zimbor, în cel mai optimist scenariu, DACĂ autoritățile își asumă responsabilitatea și rezolvă imediat blocajele birocratice și contractuale amintite și DACĂ dealurile buclucașe decid să stea locului, iar constructorul reușește să mențină, sau chiar să crească, mobilizarea excelentă de până acum”, au mai transmis reprezentanții Pro Infrastructură.

Te-ar putea interesa si

Comenteaza