De ce au cerut administratorii parcării Aeroportului Internațional „Avram Iancu” din Cluj-Napoca mărirea taxelor de staționare

by Oana Spiru

În urma articolelor apărute în presa clujeană, administrația GOTO Parking revine cu informații în legătură cu motivele pentru care se dorește mărirea taxelor de acces și staționare a mașinilor în parcarea din incita Aeroportului Internațional „Avram Iancu” din Cluj-Napoca. Ultima creștere a taxelor a avut loc în luna noiembrie a anului 2020, iar acestea au rămas constante până în prezent, în ciuda schimbărilor economice și sociale din ultimii doi ani.

Mărirea tarifelor în incinta parcării este considerată necesară din mai multe motive. În primul rând, în contextul măsurilor determinate de criza COVID-19, s-a resimțit reducerea activității Aeroportului din Cluj-Napoca. În al doilea rând, de la ultimele modificări ale tarifelor de acces și staționare, a existat o creștere constantă și generalizată a prețurilor, ceea ce a afectat puterea de cumpărare. Creșterea costurilor este reflectată în procentele de creștere a inflației, prin creșterea cursului euro (cum este în cazul redevenței calculată prin raportarea la această valută), prin mărirea salariului minim pe economie (cum este cazul principalelor cheltuieli ale companiei, salarii, costurile de pază și costurile de asigurare a curățeniei), și creșterea prețurilor la utilități (energia electrică și gazul în special).

În plus, deoarece GOTO Parking își dorește să ofere servicii de înaltă calitate pasagerilor care tranzitează Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj-Napoca, au fost deja realizate numeroase investiții în digitalizarea parcării, iar altele sunt în curs de realizare.

Investiții:

Anul 2019

-schimbarea sistemului de acces în parcare cu unul modern care permite identificarea numerelor de mașină

-schimbarea automatelor de plată

-amenajarea spațiilor de parcare

-reorganizarea circulației în sensuri unice

-amenajarea zonei de „kiss & fly”

-reamenajarea spațiilor verzi

-refacerea panourilor de semnalizare și infomare

-sistem modern ce permite identintificarea numerelor de înmatriculare

Anul 2020:

-implementarea sistemului de plată prin aplicația yeParking

-etapa întâi din implementarea unui sistem de iluminat al parcării (14 de stâlpi pentru iluminat)

-introducerea unui sistem performant de supraveghere a parcării prin camere video

Anul 2021:

-finalizarea proiectului de iluminat public (6 stâlpi pentru iluminat)

-implementarea unui serviciu de rezervare în avans a spațiului prin intermediul aplicației ZEN PARKING.

Anul 2022:

-instalarea a două stații de încărcare a mașinilor electrice

Toate aceste modernizări au presupus costuri substanțiale pe care compania și le-a asumat. Investițiile au fost realizat în scopul menținerii nivelului de satisfacție a clienților cât mai ridicat, iar acestea vor rămâne în patrimoniul Consiliului Județean Cluj.

Solicitarea de modificare a tarifelor a fost transmisă Consiliului Județean Cluj, așa cum cere legislația în vigoare, cu 30 de zile înainte de implementare.

Te-ar putea interesa si

1 comentariu

Ion Popescu 28/04/2022 - 15:44

Pe principiul daca tot au crescut toate hai sa le crestem si noi acuma, ca poate nu se observa, doar nu sintem fraieri.

Raspunde

Comenteaza