Firmele de curierat vor fi nevoite să raporteze ANAF-ului detaliile despre persoanele care au primit colete comandate online plătind pentru acestea ramburs în sistem. Acestea vor funriza ANAF-ul cu numele, prenumele, adresa de expediere dar și valoarea bunului livrat. De asemenea, conform actului normativ aceste date vor fi păstrate de timp de 5 ani de la data primirii acestora de către ANAF ca ulterior să fie șterse după trecerea acestui interval.
Scopul acestui proiect este de a preveni situațiile ilegale în care beneficiarii reali eludează taxele și impozitele prin încasarea sub forma de rambursuri a banilor proveniți din tranzacțiile online prin furnizorii de servicii poștale. Ordonanța de urgență va intra în vigoare la data de 1 Iunie.
”Prin actul normativ sunt aduse o serie de modificări și completări Legii nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală necesare pentru reglementarea obligației de raportare de către furnizorii de servicii poștale a informațiilor specifice referitoare la trimiterile poștale pentru care destinatarul achită expeditorului, prin intermediul rețelei poștale, contravaloarea bunului livrat. Scopul acestei modificări legislative este atât prevenirea și combaterea evaziunii fiscale din domeniul comerțului on-line, cat și protejarea intereselor cumpărătorilor.” se arată în textul ordonanței respectiv.