Clujenii mai au de așteptat până vor putea circula pe mult promisa centură metropolitană. Proiectul este în întârziere, iar edilii orașului spun că de vină este fostul ministru USR al Transporturilor, Cătălin Drulă, care a scos proiectul de la finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență. Un schimb mai dur de replici a avut loc între primarul Emil Boc și fostul ministru, iar viceprimarul Dan Tarcea a explicat motivele în emisiunea Profit News.
”L-am auzit pe domnul Drulă că această centură nu avea componentă de verde. Păi centura metropolitană scoate peste 70% din traficul de tranzit din oraș. Peste 14.000 de tone de dioxid de carbon sunt eliminate prin faptul că există centură metropolitană și faptul că nu stai în trafic o oră și jumătate să mergi din Florești până în Apahida, ci mergi în 20 de minute. Plus celelalte drumuri colectoare. Această centură metropolitană are tot sistemul de iluminat prevăzut să fie din surse regenerabile, adică nu va fi conectat la rețeaua electrică, ci vor fi doar cu panouri fotovoltaice. Discutăm de o centură metropolitană în care avem piste pentru biciclete. Este prima centură metropolitană din România care are pistă pentru biciclete, adică încurajează și această componentă de transport velo pe 19 km și este o opțiune extrem de bună”, a declarat Tarcea.
2 comentarii
Si tu si Boc plangeti ca doua babe! OK, vad ca de 6 luni il tot injurati pe Drula. Eu sunt clujean, sunt de acord ca aceasta centura este VITALA pentru Cluj, insa trebuie sa intelegem, mai oameni buni, ca Clujul nu este buricul targului in tara asta, si nu tot trebuie sa se invarta in jurul lui. Puneti mana si cautati alte fonduri (Programul Operational pentru Transporturi de exemplu) si dati-i drumu’ la treaba !
O centura care distruge o parte insemnata din spatiul verde din jurul orasului nu poate sa fie VERDE.