Data de 08.03.2022 a fost ultima zi în care a fost instituită starea de alertă (pandemie). Pe perioada stării de alertă actele (inclusiv certificatele de urbanism și autorizațiile de construire) au beneficiat de o extindere a valabilității. Acest lucru a însemnat ca documentele emise de autoritățile statului nu au expirat, ci și-au prelungit automat valabilitatea, prin efectul legii (L. 55/2020) până in data de 06.06.2022 (90 de zile de la încetarea stării de alertă).
Ce transmite arhitectul șef al Clujului, Claudiu Salanță:
- Ce se poate face cu certificatele de urhanism expirate?
Din păcate nimic. Pentru realizarea investiției este necesară obținerea unui nou certificat de urbanism. - Ce se poate face cu autorizațiile de construire expirate?
În cazul în care lucrările prevăzute in autorizație nu sunt finalizate se poate obține o autorizație de continuare si terminare a lucrărilor. Pentru obținerea ei este necesară depunerea documentației inițiale însoțită de cerere și un memoriu justificativ cu evidențierea restului de executat.