Drumul Expres care va lega Clujul la Autostrada Transilvania, pus în dezbatere publică. Se pot depune sugestii până pe 20 iunie

by admin

Ministerul Transporturilor a pus în dezbatere publică proiectul drumului expres care ar urma să lege localitatea Tureni de Autostrada Transilvania. Drumul, în lungime de 5 kilometri, va costa peste 660 de lei și ar urma să fie realizat în 18 luni. Cei care doresc pot depune sugestii și observații până la data de 20 iunie 2022.

Conform documentației publicate de Ministerul Transporturilor, Drumul Expres este necesar pentru asigurarea unei legături mai rapide pentru accesul în Municipiul Cluj-Napoca din Autostrada Transilvania, în prezent accesul fiind posibil prin municipiul Turda (zona de Sud) sau prin Vest, prin Floreşti şi DN 1, unul dintre cele mai aglomerate tronsoane din România (peste 50.000 autovehicule/zi).

Profilul este de drum expres cu o lățime a benzii de circulație de 3,5 metri, un acostament lat de 2,25 metri și spațiu median de 3 metri lățime unde se montează separatoarele de sens. Sunt prevăzute 7 poduri și viaducte din care cel mai lung va fi la kilometrul 4 peste Valea Racilor, un viaduct cu 6 deschideri și o lungime totală de 258 de metri din care tablierul are 246 metri.

La intersecția cu DN 1 va fi prevăzut un nod rutier tip trompetă. Traseul în plan: începe din autostrada A3, unde este amenajat un nod rutier tip trompetă simplă ce este prevăzut cu bretele de intrare ieșire cu câte două benzi pe sens:

  • bretea Gilău – Tureni – lungime = 1.487 m;
  • bretea Tureni – Turda – lungime = 1.052 m;
  • bretea Turda – Tureni – lungime = 1.297 m;
  • bretea Tureni – Gilău – lungime = 1.189 m.

Lungimea totală a bretelelor la nodul cu autostrada A3 este de 5,025 km.

Traseul sub-traversează autostrada A3 la km 1+000 pe sub pasajul existent al autostrăzii de la km A3 21+880, intersectează drumul județean DJ 103Z la km 3+087, câteva drumuri agricole/vicinale la km 0+260, km 0+400, km 2+850, km 3+620, km 3+640, km 3+870, km 4+270, km 4+525, km 4+560, unele necesitând restabilirea traseului, și traversează râul Valea Racilor la km 4+410 printr-un viaduct. Între km 0+640 – km 1+350, traseul se suprapune peste râul Negroteasa, care se va devia pe o lungime de 1033 m.

Drumul expres intersectează drumul național DN 1 la km 457+750 unde este prevăzută amenajarea unui nod rutier tip trompetă simplă, având prevăzute bretele de intrare – ieșire cu câte două benzi pe sens pe relațiile Cluj-A3 și A3-Cluj, iar pe relațiile Turda-A3, A3-Turda bretelele vor fi prevăzute cu câte o banda pe sens:

  • Nod DN 1 – Bretea A3 – Cluj – lungime = 756 m;
  • Nod DN 1 – Bretea Cluj – A3 – lungime = 833 m;
  • Nod DN 1 – Bretea A3 – Turda – lungime = 548 m;
  • Nod DN 1 – Bretea Turda – A3 – lungime = 612 m.

Lungimea totală a bretelelor la nodul cu DN1 este de 2,748 km.

De asemenea, traseul drumului expres este prevăzut cu gard de înălţime 1,50 m şi o lungime de 19.680,00 m pentru a preveni pătrunderea animalelor pe carosabil.

Întreaga documentație a proiectului poate fi consultată pe site-ul Ministerului Transporturilor.

Te-ar putea interesa si

Comenteaza