Primarul Clujului, Emil Boc a declarat într-o intervenție radiofonică pentru un post local că studiul de fezabilitate pentru viitorul tren metropolitan al Clujului a fost finalizat iar proiectul se află în faza obținerii avizelor. Costurile totale pentru trenul metropolitan ar depăși 280 de milioane de euro conform estimărilor prevăzute în planul de mobilitate urbană.
Trenul ce va circula între Nădășelu și Bonțida va opri în 23 de stații și va circula la intervale de 30 de minute iar un traseu complet ar dura aproximativ 70 de minute. Proiectul prevede construirea a două stații noi la Aeroport și Tetarom dar și construcția unor parcări speciale în apropiere de Nădășelu. De asemenea, este necesară furnizarea unor garnituri care vor putea circula și pe liniile neelectrificate de tipul celor cu acumulatori sau al garniturilor hibride, diesel și electrice.
”S-a aprobat acordul de asociere pentru realizarea, în parteneriat cu comune limitrofe municipiului Cluj-Napoca, a studiilor de prefezabilitate, fezabilitate şi de impact de mediu pentru introducerea trenului metropolitan pe traseul Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonţida. Trenul metropolitan este un proiect integrat cu metroul din interiorul municipiului Cluj-Napoca, astfel încât în afara oraşului să avem un tren de suprafaţă, in interior să avem metrou, iar după ce iese din Cluj să-l conectăm cu linia de cale ferată existentă, pentru dezvoltarea culoarului de nord al oraşului.” a transmis Primarul Emil Boc potrivit Știri de Cluj.
2 comentarii
[…] Sursa: servuscluj.ro […]
In 2053 se va finaliza si punerea in functiune, atat a trenului, cat si a metroului.