Decizia de a închide o scoală pentru o perioadă e foarte grea atât din punct de vedere educațional cât și din punct de vedere al părintelui.
Școlile private și-au implementat cursurile în online, și potrivit acestora, pare să funcționeze cu succes. Transylvania College este una dintre școlile private în care sistemul de învățare online funcționează „ca la carte”. Deși ne confruntăm cu o sitație nemaiîntâlnită, încercăm să ne adaptăm.
Ruxandra Mercea, director general Transylvania College, spune că de aproximativ patru ani la școala pe care o conduce s-a introdus învățarea cu ajutorul ipad-ul, motiv pentru care adaptarea nu a fost grea deoarece profesorii și elevii lucrează cu tehnologia zilnic.
„A fost nevoie sa ne mobilizam într-un timp scurt, pentru ceva ce nu credeam ca o sa se intample. Suntem într-un punct bun, pentru ca de peste 4 ani am introdus în scoala învățarea cu ajutorul ipad-ul. Nu a fost greu sa ne adaptăm pentru ca profesorii și elevii lucrează cu tehnologia zilnic. Colegii mei s-au mobilizat, iar luni, înainte să se anunță închiderea școlilor, aveam planul realizat. Sunt recunoscatoare pentru creativitatea și munca lor. Toți copiii citesc mai mult și lucrează individual în aceasta perioada, urmand a trimite munca lor profesorilor pentru a primi feedback.Profesorii lucrează de acasă sau de la scoala, este decizia lor, atât timp cât se asigură că sunt disponibili online conform orarului normal”, spune Ruxandra Mercea
Elev: „Trebuie să fim pregătiți pentru examenele noastre”
Totodată, elevii care studiază la Transylvania College susține că orele în online au fost bine organizate și profesorii au reușit să transmită informațiile legate de materie.
„Este o măsură foarte serioasă să se închidă școlile în toată țara. Cu toții suntem într-o situație nemaiîntâlnită și încercăm să ne adaptăm. Mă bucur foarte mult că pot face parte din comunitatea Transylvania College. Ieri am avut ore online cu profesorii noștri, cu ajutorul programelor Google. Orele au fost bine organizate și profesorii au reușit să ne transmită informațiile legate de materie. Prezența se face tot prin intermediul internetului. Trebuie să fim pregătiți pentru examenele noastre, iar școala a luat toate măsurile pentru a pierde cât mai puține lecții”, spune Erik Birinyi, elev la Transylvania College.
Activitățile unui părinte după închiderea școlilor
Ruxandra Mercea nu este numai director de școală ci este și părinte. Aceasta a împărtășit cum a fost prima zi de studiu de acasă, din postura de mamă.
„Am început ziua cu trei copii, fiecare cu alte activități de realizat. Petra și Ilinca (9 și 10 ani) au intrat pe Google Meet si-au început sa lucreze cu colegele lor (s-au distrat, iar între exercitii la mate si engleza mai și povesteau despre altele). Au zis că au terminat tot ce aveau. Profesorii urmează sa le dea feedback. Vlad, 6 ani, a avut nevoie de mine. M-am frustrat, am trecut printr-un disconfort mare cand mi-a fost greu sa fac cu el cercul de dimineața ca și Miss (învățătoarea de la clasă). Am respirat adânc de multe ori, m-a întrebat dacă face bine de tot atatea ori si pană la urma am sărbătorit cu o imbratisare ca a reușit sa faca “B” și “b” mai corect. Evident ca frustrarea a fost din ce în ce mai mare spre pranz, cand am văzut că lista mea de task-uri de la scoală e tot acolo și nu am progresat. Am mai respirat adânc și am stat cu disconfortul (ba frustrarea, ba furie, neputință, îngrijorare)”, mai povestește Ruxandra Mercea.