O nouă ofertă a fost depusă pentru supervizarea lucrărilor la metroul din Cluj-Napoca din partea unei asocieri formate din Egis România (Leader) și Egis Rail. Contractul de consultanță pentru unul din cele mai scumpe proiecte din domeniul Transporturilor din ultimii 30 de ani se ridică la 211 milioane de lei iar durata de implementare prevăzută este de 156 de luni (13 ani).
Finanțarea contractului provine din fonduri nerambursabile prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM), prin Planul Național de Relansare și Reziliență (PNRR) și prin Programul Operațional Transporturi (POT) 2021-2027.
Contractul pentru magistrala de metrou M1 de la Cluj-Napoca a fost semnat în 25 mai î prezența prim-ministrului Nicolae Ciucă, precum și a miniștrilor Lucian Bode și Sorin Grindeanu iar valoarea totală a acestuia se ridică la 9 miliarde de lei, din care 1,5 miliarde reprezintă finanțarea PNRR.
Grupul francez ”Egis Rail” este prezent în România prin firma Egis România, ce în prezent asigura consultanța pentru lucrările de electrificare și modernizare a liniei de cale ferată Cluj-Napoca-Oradea-Episcopia Bihor. De asemenea, printre contractele acestuia se mai numără studiul de fezabilitate pentru Drumul Expres Bacău-Piatra Neamț, studiul de fezabilitate și proiectare pentru autostrada Bacău-Brașov și pentru Drumul Expres Pașcani-Suceava.