Conducerea Consiliului Județean Cluj, împreună cu reprezentanții Spitalului Clinic de Urgență pentru Copii care gestionează serviciul de call-center ALOPEDI, au realizat o analiză a activității derulate în primele trei trimestre ale anului 2023 prin intermediul proiectului destinat obținerii sfaturilor medicale pediatrice. Astfel, serviciul de telemedicină a fost apelat în primele 9 luni ale acestui an de 11.296 de părinți.
„Numărul solicitărilor se menține ridicat, ceea ce demonstrează, o dată în plus, încrederea pe care o au părinții în acest serviciu de telemedicină. Este îmbucurător faptul că majoritatea problemelor au putut fi soluționate telefonic, fără a mai fi necesară deplasarea la spital sau la cabinetul medical”, a transmis președintele CJ Cluj, Alin Tișe.
Marea majoritate a solicitărilor, mai exact 69,64% dintre acestea, s-au finalizat cu recomandări ce au permis îngrijirea copiilor la domiciliu, iar părinților li s-au explicat care sunt semnele la apariția cărora trebuie să se adreseze medicului. Evaluarea se face prin întrebări ce stabilesc gravitatea stării copilului respectiv precum și momentul în care acesta are nevoie de consult medical față în față. De asemenea, în șapte cazuri a fost necesară intervenția echipajului medical de urgență.
În primele trei trimestre ale anului 2023, 1.620 de solicitări au fost pentru probleme respiratorii, iar cele digestive, respectiv vărsături, diaree și dureri abdominale au fost cauza unui număr de 1.454 de apeluri.
1 comentariu
[…] Citeste mai mult […]