Festivalul de Toamnă al Economiei Germane revine în Piața Unirii, la început de octombrie

by Cristina Mihaila

Festivalul de Toamnă al Economiei Germane – Herb Fest se desfășoară în Piața Unirii, din Cluj-Napoca, între 3 și 6 octombrie 2024, organizat de DWNT – Clubul Oamenilor de Afaceri de Limba Germană din Transilvania de Nord, cu sprijinul Primăriei Municipiului Cluj-Napoca, în parteneriat cu PENNY. Festivalul celebrează legătura între cultura germană și economie la Cluj-Napoca, pe partea germanofilă. Herbstfest este organizat 

Inițiatorii subliniază că, „după o pauză de câțiva ani, Festivalul de Toamnă al Economiei Germane –Herbstfest revine cu scopul de a continua tradițiile de succes și de a întări relațiile dintre regiunea Nord-Transilvania și Germania. Anul acesta, evenimentul se organizează în 4 direcții, fiecare cu activitățile specifice: 

  • Dezbateri publice privind diverse teme economice sau educaționale cu impact în Cluj-Napoca, dar și în întreaga țară. Acestea vor avea loc în sala Aula Magna, din cadrul UBB, în prezența unor invitați speciali.
  • Weekend de distracție bavareză: concerte, spectacole de dansuri bavareze, carnaval german, show de port popular german, demonstrații de câini ciobănești germani de salvare, piese de teatru și alte activități pentru copii, mâncare cu specific german și bere 100% nemțească.
  • Networking și activități: workshopuri, cursuri ad-hoc de limba germană pentru copii și tineri, lectură de carte în germană și română, vizionare de filme germane, cu subtitrare în limba engleză, într-un cinematograf special amenajat, workshop-uri dedicate echipelor din companii (Colorful Teambuilding), tur ghidat al orașului în germană și română.
  • Tehnologie și expoziții: expoziții de robotică cu demonstrație, expoziție de biciclete care generează curent, tur de biciclete electrice, drive test, diverse demonstrații de aplicații sau roboți, aplicații științifice.

Networking-ul, calea spre oportunitățile profesionale

În cadrul HerbstFest 2024 vor fi organizate sesiuni interactive, în cadrul cărora studenții și tinerii profesioniști vor putea discuta în mod direct cu reprezentanții firmelor germane, fiind facilitate, astfel, schimbul de idei și oportunitățile profesionale.”  

Florin Sabou, președintele DWNT: „Suntem extrem de încântați să anunțăm revenirea Herbstfest – Festivalul de Toamnă al Economiei Germane la Cluj-Napoca, după o pauză de șapte ani. Acest festival a fost întotdeauna un punct de referință în promovarea legăturilor economice și culturale dintre Germania și România. Și anul acesta vom facilita accesul la oportunitățile de colaborare și schimbul de idei. Programul nostru include o varietate de activități economice și culturale menite să celebreze patrimoniul comun și să întărească relațiile bilaterale.” 

Iulia Negrea, director general DWNT: „Festivalul nostru are trei obiective majore: promovarea schimbului și colaborării, dezvoltarea educației și consolidarea comunității. Prin aducerea împreună a companiilor germane, studenților și publicului larg, dorim să facilităm schimburile economice și culturale, să susținem formarea continuă și dezvoltarea profesională prin dezbateri și conferințe științifice și să promovăm prietenia, ospitalitatea și precizia. Herbstfest se adresează companiilor germane și germanofile, expaților și studenților vorbitori de germană, precum și întregului mediu academic german. Dar, cel mai important, evenimentul nostru se adresează tuturor celor interesați să exploreze latura culturală, economică și de know-how a comunității de business din Cluj-Napoca.”

Organizatorii precizează că „festivalul este deschis tuturor celor care sunt interesați să descopere latura culturală, economică și de know-how a comunității de business din Cluj-Napoca. Indiferent de vârstă sau background, Herbstfest oferă activități și evenimente care să atragă și să familiarizeze publicul larg cu importanța și impactul culturii și economiei germane în regiunea Nord Transilvania”.

PENNY România anunță că „aduce prospețimea la Festivalul de Toamnă al Economiei Germane din Cluj-Napoca printr-o serie de activități menite să creeze o atmosferă vibrantă și să le ofere participanților doza de energie necesară. Participanții la festival vor avea acces la un stand cu fructe proaspete și la un corner special în care se pot servi ceaiuri și fresh-uri din fructe, bucurându-se astfel de gustul fructelor de sezon.
Concursurile cu premii nu vor lipsi, astfel că toți cei care se simt norocoși, pot intra în joc și vor avea șansa să primească produse marca PENNY și alte cadouri surpriză. Momentele de la festival vor putea fi imortalizate la cornerul foto PENNY, pentru ca experiența HerbstFest 2024 să rămână o amintire frumoasă.

Aceste inițiative, dar și multe alte surprize pe care PENNY le pregătește, reflectă implicarea retailer-ului în comunitate și angajamentul pe care îl arată în promovarea culturii și economiei pentru dezvoltarea acesteia”.

Dan Crișan, COO PENNY │REWE România: „Participarea la HerbstFest 2024 este un prilej pentru noi de a fi mai aproape de comunitățile în care activăm. Suntem furnizor de prospețime la Festivalul de Toamnă al Economiei Germane din Cluj-Napoca, pentru că aducem în prim-plan un aspect foarte important pentru noi – calitatea produselor fresh din magazinele noastre, care ne diferențiază și care îi face pe clienții PENNY să revină de fiecare dată la cumpărături. În același timp, contextul cultural și economic comun cu obiectivul festivalului – acela de a celebra împreună valorile germane care ne leagă – ne face să fim mândri că suntem parteneri ai acestui eveniment.”

Organizatorii adaugă că „Festivalul de Toamnă al Economiei Germane – Herbstfest ajunge, în 2024, la cea de-a 7-a ediție. Evenimentul a fost organizat între anii 2012 și 2017, iar acum revine, cu scopul de a celebra legătura dintre cultura germană și economie, în Cluj-Napoca. După o pauză de câțiva ani, revenim cu scopul de a continua tradițiile de succes și de a întări relațiile dintre regiunea Nord-Transilvania și Germania. 

Clubul de Afaceri al Transilvaniei de Nord de limbă germană, înființat în 2011, cu sediul la Cluj-Napoca, este definit ca „un forum pentru companii din Germania, Austria, Elveția și România, în care oamenii de afaceri de limbă germană fac schimb de idei la întâlniri, evenimente și seminarii sau când organizarea de activităţi de agrement în comun poate. Pe lângă economie, alte domenii precum cultura, diplomația și educația sunt, de asemenea, de interes pentru DWNT”. 

Te-ar putea interesa si

Comenteaza