Cadastrare gratuită pentru floreșteni. Ce pași trebuie urmați?

by Oana Spiru

Cetățenii comunei Florești beneficiază de cadastrare 𝗚𝗥𝗔𝗧𝗨𝗜𝗧𝗔̆ pentru 671 imobile aflate în extravilan și 100 imobile aflate în intravilanul comunei Florești!

“Este important ca Floreștiul să aibă un urbanism coerent, orientat înspre ridicarea calității vieții. O componentă importantă în atingerea acestui deziderat este să realizăm cadastrarea terenurilor care încă nu sunt cadastrate.

Pentru că acest proces implică costuri ridicate, am reușit să implementăm un proiect de cadastrare GRATUITĂ!”, transmite primarul Bogdan Pivariu.

Locuitorii comunei noastre, a căror proprietate nu are carte funciară, vor avea acces la cadastrarea GRATUITĂ a acestora.

Am demarat procedurile de înregistrare gratuită în sistemul de cadastru și carte funciară pentru 671 imobile aflate în extravilan și 100 imobile aflate în intravilanul comunei Florești și Luna de Sus, zone cu denumirile toponimice Bârc, Gardina, Sub Poligon, Deasupra lui Crăciun, Via lui Bangău, Via Cont, Văraștină, Valea Bongardului, Table-Dealul de Jos, Hăitaș.

În cadrul acestor lucrări, persoana fizică sau juridică va fi înregistrată gratuit în sistemul de carte funciară.

Avantajele de care vor beneficia proprietarii de terenuri sunt următoarele:

  • dovada fizică a faptului că sunteți înscriși în cartea funciară;
  • siguranța că lăsați proprietatea moștenire cu acte în regulă;
  • posibilitatea de a obține credit bancar în mod sigur și într-un timp scurt;
  •  capacitatea de a vinde proprietatea;
  • protejarea de orice conflict legat de proprietate;
  • posibilitatea de accesare facilă a fondurilor europene.

Persoanele care dețin imobile în zonele menționate urmează să fie înștiințate prin anunțuri publice cu privire la data și locul efectuării măsurătorilor topografice.

Cele două puncte informare la care se pot prezenta proprietarii sunt:

1. Primăria Comunei Florești – Biroul Fond Funciar, tel. 0264-265.101, interior 2, e-mail: fondfunciar@floresticluj.ro – de Luni până Vineri, între 8:00 – 13:00.

2. Calea Florești, nr. 1, sc. 3, ap. 76, Cluj-Napoca, ing. geodez Opre Vasile Claudiu, tel. 0747-788585 – de Luni până Vineri, între 9:00 – 13:00.

Proprietarii sunt rugați să prezinte, la punctele de informare anunțate, documente care să ateste dreptul de proprietate, folosință sau posesia terenurilor, inclusiv contractele de vânzare-cumpărare sub semnătură privată. Excepție fac doar proprietarii înscriși în cartea funciară.

Ce trebuie să faci?

  •  Mergi la punctul de informare.
  • Mergi la Primărie cu actele de proprietate pentru a obține copii legalizate.
  •  Pregătește actele necesare întăbulării și înmânează-le echipei ANCPI.
  •  Colaborează cu echipa atunci când va veni la tine, permite-i accesul pe proprietatea ta, verifică datele din fișa de date care îți va fi prezentată.
  • Mergi la Primărie după afișarea rezultatelor lucrărilor de cadastru și verifică dacă informațiile despre proprietatea ta sunt corecte.
  •  Depune o cerere de rectificare dacă datele publicate nu sunt corecte. Cererea de rectificare poate fi făcută în termen de 60 de zile de la data publicării documentelor tehnice ale cadastrului, la sediul Primăriei (Comisia de soluționare a cererilor de rectificare).

Te-ar putea interesa si

Comenteaza