Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul energiei a precizat înc adrul unui comunicat care sunt pașii ce trebuie urmați în cazul în care clienții descoperă că facturile primite de energie electrică și gaz sunt eronate.
Îndemnul pentru clienții finali este, în primul rând, consultarea furnizorului care a emis factura pentru a cere clarificări, aceștia fiind obligați să ofere explicații privind felul în care a fost calculată valoarea facturii, în special dacă aceasta nu corespunde cu valoarea reală.
Instituția a venit totodată cu o serie de recomandări pentru clienți:
- să încheie o convenție de consum cu furnizorul de energie electrică/gaze naturale;
- să verifice dacă facturarea s-a efectuat potrivit indexului transmis
- să verifice în contract perioada în care trebuie transmis furnizorului indexul și să beneficieze de mecanismul autocitirii pentru a evita facturarea unui consum estimat şi ulterior regularizarea acestuia;
- să nu ignore notificările transmise de furnizorul de energie privind modificarea condițiilor contractuale, în special modificarea prețurilor/tarifelor. Dacă aceste modificări nu respectă condițiile prevăzute în contract (preț fix pe o anumită perioada de timp), clientul final are dreptul să sesizeze ANRE sau alte instituții care au atribuții în acest sens, chiar și instanța de judecată.
sursa:anre.ro