Centura Metropolitană va avea patru benzi de circulație, o lungime totală de 38.8 km + drumuri de legătură ce însumează 33.6 km. Șoseaua care va avea 20 de noduri va lega Gilăul de Apahida, via Florești și Cluj-Napoca.
Scopul realizării Centurii Metropolitane este de a fluidiza pe viitor traficul principal din Cluj-Napoca. Traseul a primit avizul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, însă pentru a începe construcția mai este nevoie de jumătate din celelalte avize. În acest moment sunt emise 14 din cele 32 de avize necesare întregului proiect. Dată limită a termenul de finalizare al Centurii Metropolitane este 31 decembrie 2023.
Schița detaliilor tehnice arată astfel:
Nod 1 – Gilău vest: conexiune cu DN1, în partea de vest a Gilăului, în zona campingului și a benzinăriei Rompetrol
Nod 2 – Gilău est, zona A3: conexiune cu DN1 și cu A3 în zona nodului existent cu A3
Nod 3 – DN1 + DJ107M (spre Băișoara): conexiune cu DN1 în zona sensului giratoriu cu DJ 107M (spre Luna de Sus, Vlaha, Săvădisla, Lita, Liteni, Băișoara)
Nod 4 – Florești, strada Eroilor: conexiune cu DN1 în zona sensului giratoriu cu strada Eroilor
Nod 5 – Florești, strada Someșului: conexiune cu strada Someșului din Florești, aici ar urmă să se conecteze și viitorul drum de legătura directă între Florești și Baciu, peste Pădurea Hoia (L= 4,2 km)
Nod 6 (Cluj 1) – Giratoriu Cora: conexiune în giratoriul de lângă magazinul Cora, Cluj-Napoca
Nod 7 (Cluj 2) – Bucium: conexiune în zona Bucium, în zona Parcului Colina – de aici ar urma să se conecteze printr-un drum prin spatele Vivo!, cu Spitalul Regional de Urgență și apoi cu Drumul de Ocolire Nord Florești
Nod 8 (Cluj 3) – strada Dimitrie Gusti: conexiune în zona Mănăștur, zona mai sus de La Terenuri
Nod 9 (Cluj 4) – strada Frunzișului + strada Câmpului: conexiune cu strada Câmpului și drum de legătură spre strada Frunzișului în curbă la Lidl
Nod 10 (Cluj 5) – DN1 Calea Turzii: conexiune cu Calea Turzii, mai sus de giratoriul cu strada Făget, undeva în zona obeliscului de intrare în oraș
Nod 11 (Cluj 6) – strada Mihail Românul: conexiune prin drum nou spre Bună Ziua, strada Mihail Românul
Nod 12 (Cluj 7) – strada Măceșului: conexiune prin drum nou spre Bună Ziua, strada Măceșului
Nod 13 (Cluj 8) – strada Borhanciului: conexiune cu cartierul Borhanci, strada Borhanciului (de aceea este importantă lărgirea străzii Borhanci până la intersecția cu strada Lăcrămioarelor)
Nod 14 (Cluj 9) – strada Soporului: conexiune directă cu strada Soporului, undeva după blocurile existente de 10 etaje
Nod 15 (Cluj 10) – strada Someșeni: conexiune directă cu strada Someșeni, între Selgros și Parcul Logistic Transilvania
Nod 16 (Cluj 11) – strada Traian Vuia: conexiune directă cu strada Traian Vuia, în zona de dinainte de Parcul Logistic Transilvania
Nod 17 (Cluj 13) – Bld. Muncii: conexiune directă cu Bld. Muncii, zona după depoul de tramvaie/ după Emerson, de aici încolo Centura suprapune Bld. Muncii spre est (spre Apahida-Dej)
Nod 18 (Cluj 14) – Centura Apahida-Vâlcele: conexiune directă cu Centura Apahida-Vâlcele în giratoriul existent (cel de lângă OMV, Sub Coastă)
Nod 19 – Apahida 1, parc logistic: conexiune cu parcul logistic din Apahida (necesită pod nou peste Someș)
Nod 20 – Apahida 2, spre Dej (DN 1C): conexiune cu DN 1C (drumul spre Dej)
Sursa foto: g4media.ro