CFR SA a lansat licitația pentru elaborarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic pentru modernizarea liniei de cale ferată dintre Apahida și Ilva Mică, scrie Hotnews. Este vorba despre 119 km de cale ferată pe care în prezent se circulă cu o viteză medie de 55 km/h, iar CFR urmărește adaptarea infrastructurii pentru viteza maximă de circulație de 160 km/h pentru trenurile de călători, respectiv de 120 km/h pentru trenurile de marfă. Valoarea estimată a contractului este de 34 milioane lei, sursa de finanţare fiind asigurată în procent de 85%, din fonduri europene nerambursabile și 15% fonduri naționale. Durata contractului este de 23 de luni.
Obiectivul general al contractului este modernizarea infrastructurii feroviare între Apahida și Ilva Mică, pentru integrarea unui transport durabil între regiunea Centrală și Nord-Estică a țării, asigurarea dezvoltării socio-economice a zonelor traversate, îmbunătățirea competitivității economice a României și asigurarea condițiilor necesare pentru creșterea numărului de pasageri și a volumului de mărfuri transportate pe rețeaua TEN-T. De asemenea, contractul prevede și atingerea unor importante obiective specifice, printre care menționăm:
► creșterea vitezei de circulație și, implicit, reducerea duratei de călătorie pe subsecțiunea analizată și pe întreaga secțiune Apahida – Suceava;
►îmbunătățirea condițiilor de călătorie și creșterea gradului de siguranță, gestionând în același timp impactul asupra mediului, în conformitate cu cerințele europene, transmite CFR SA.
2 comentarii
Era mai urgentă calea ferată Cluj-Ep. Bihor. Sau iarăși modernizăm vreo 5 km sa putem sa ne lăudam și noi față de unguri ca și noi suntem harnici? Vreau sa spun ca așa s-a procedat cu ciotul de 5 km Borș/Biharia…
Tu esti complet defazat, ca de obicei! Portiunea Cluj-Ep. Bihor este intr-o faza mult mai avansata. Exista deja studiul de fezabilitate , iar suma necesara proiectului este demult alocata din fonduri UE. Dar, nu-i asa, ce fain ii sa comentam, fara sa ne informam inainte?