Ciocolată și pasiune. Afaceri dulci dezvoltate în pandemie

by Oana Spiru

Pandemia provocată de COVID-19 ne-a afectat atât din punct de vedere social, cât și economic. În timp ce o parte semnificativă dintre micile afaceri nu au reușit să reziste, altele au luat naștere și au reușit să se dezvolte frumos. La Cluj-Napoca tinerii s-au orientat spre a produce delicatese dulci.

Din din dorința de a aduce ceva nou pe piața din Cluj-Napoca și cu o investiție de aproximativ 3000€, în 2020, Andrea a făcut primii pași ca visul ei să devină realitate. Mai exact, într-un laborator din Cluj-Napoca invelește căpșune proaspete cu ciocolată belgiana premium. Căpșunile nu sunt doar învelite, ci și decorate cu diverse toppinguri, unele inspirate din anotimpurile din an (de aici și colecțiile sezoniere: colecția de primăvara, vara, toamna și iarna), dar și alte colectii lansate cu ocazia sărbătorilor consacrate de peste an: Valentine’s Day, Paște, 8 Martie etc.

„Pentru noi un cadou complet sună așa: căpșune, ciocolata belgiana, flori, posibilitatea de a-ti alege culoarea cutiei, a panglicii, mesajul de pe felicitare, dar si livrare gratuită”, povestește Andreea.

Deși primele luni ale anului 2020 i-au tăiat puțin elanul, în mai puțin de două luni de la starea de urgență a început să îndulcească tot mai mulți oameni.

„Vara care a trecut ne-a facut cunoștința cu un alt public căruia am reușit să îi satisfacem exigențele și dorințele, reușind astfel să luam parte din candy bars și mărturii pentru evenimente, să punem un zâmbet pe buzele celor care au gustat delicioasele noastre capsune. Cea mai mare dorința a noastră e să facem cât mai mulți oameni fericiți cu produsele noastre, de aceea anul acesta am dus Elysian și la Brasov”, mai spune Andrea.

Dacă Andrea produce cutii dulci, nici pe partea de buchete nu ne putem plânge Cluj-Napoca. Din pură plăcere, pasiune și susținere din partea apropiaților, Mariana s-a apucat de făcut buchete de „flori” într-un stil diferit. Aceasta produce buchete tematice care conțin dulciuri din comerț, buchete realizate din fructe, legume sau băuturi alcoolice. Totodată, cadourile „la buchet” vin alături de o felicitare personalizată pe hârtie antichizată.

„Lumea este foarte deschisă. Acest lucru l-am observat încă din primele luni de activitate. Comunicarea cu oamenii a facilitat foarte mult conceperea buchetelor, aceștia venind cu o idee pe care o puneam în practică, realizând buchetul în sine. Anumite persoane sunt atente la fiecare element din buchet și sunt foarte specifice cu ceea ce va conține buchetul sau ce culoare va avea ambalajul, iar alte persoane doar transmit ideea astfel încât am libertatea de creație. Fiecare client își dorește ca buchetul ales să transmită o emoție iar acest lucru, recunosc, reprezintă mare parte din proces”, explică Mariana.

Piața se schimbă, obiceiurile oamenilor se modifică, cerințele se actualizează și apar zeci de noi oportunități care le dau sansa tinerilor să se dezvolte financiar.

Te-ar putea interesa si

Comenteaza