În topul apelurilor la PEDITEL 1791 din România în 2019 județul Cluj ocupă primul loc (31% apeluri= 20.308), urmat de București + Ilfov- 26% apeluri= 17.033, Constanța: 6%= 1.531 apeluri, Prahova, Timiș, Iași, Argeș, Brașov, Sibiu -5% din apeluri= 1.275 apeluri.
Numărul total de apeluri din Diaspora este de 5%= 1275 apeluri, primele patru țări din care părinții apelează fiind Marea Britanie, Austria, Italia și Germania.
Principalele probleme medicale pentru care părinții apelează servicul Peditel sunt: Febra (22% apeluri), vărsaturile (19% din apeliri), diareea (17% din apeluri, răceala (16% din apeluri) și tusea (13 % din apeluri)
Din totalul apelurilor, 71,6% s-au soluționat cu sfat medical aplicabil acasă în deplină siguranță pentru copil, doar 3% dintre apeluri fiind direcționate către serviciul unic 112, iar către Unitătile de Primiri Urgențe/ Camera de Gardă 10,2% apeluri, iar către consult de specialitate în maxim 48 de ore: 15,2%.
In 2019, Medicii PEDITEL 1791 au oferit asistență medical pediatrică, gratuit, non stop prin telefon pentru 65.511 copii din Romania si Diaspora.
La fiecare 5 minute, un copil din Romania si Diaspora primește asistență medicală pediatrică gratuită, non stop printelefon, din partea echipei medicale PEDITEL.
Media apelurilor pe zi a fost de 180, cel mai mare număr de apeluri fiind înregistrat în 19 ianuarie, cu un total de 351 apeluri în 24 de ore.
Lunile cele mai aglomerate au fost ianuarie, cu 7.835 apeluri și decembrie, cu 6.157 de apeluri preluate. Tot în luna decembrie s-au înregistrat cele mai multe apeluri din Diaspora, din intregul an, 7,3%.
Numărul total de minute vorbite în 2019 este de 234.660,17. S-a vorbit la telefon continuu 3.911 ore, 45% din totalul celor 365 zile.
În lunile ianuarie, octombrie, noiembrie și decembrie, media apelurilor pe zi a fost de peste 220.
Medicii Peditel 1791 depun eforturi constante pentru ajutorarea cât mai multor părinți cu copii, cunoscut fiind disconfortul și panica pe care un părinte o resimte, mai ales când nu are nici o altă alternativă, siguranța copilului fiind esențială.
Donații și sponsorizări se pot face aici.
Peditel 1791 este un call center pediatric care oferă sfaturi medicale în regim non–stop, funcționează național și internațional, fiind o inițiativă comunitară a FUNDAȚIEI PĂRINȚI DIN ROMÂNIA.
Serviciul gratuit PEDITEL1791 este deservit de 15 medici specialiști/primari. Programul de lucru este structurat pe 3 ture și o gardă are 7/10 ore. Serviciul funcționează non stop, fiind deservit de 1 medic/tură sau gardă. Serviciul dispune de 26 de protocoale medicale, 1 centrală telefonică tip VOIP și 1 soft medical. Apelurile sunt preluate în ordinea cronologică a intrării în centrală.
„Peditel 1791 se adresează oricărui părinte care dorește să obțină un sfat medical pentru afecțiuni fără risc vital pentru copilul său, NU pentru urgențe care se vor adresa 112 și Unităților de Primiri Urgențe”, subliniază oficialii proiectului.