Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a reziliat contractul cu firma care construia sectorul Chețani- Câmpia Turzii de pe traseul Autostrăzii Transilvania. Potrivit ministrului Transporturilor, Cătălin Drulă, decizia a fost luată după ce stadiul fizic al lucrărilor a ajuns abia la 40%, iar în ultimele 5 luni progresul pe șantier a fost de numai 1%.
„Cu lucrări începute în anul 2016, dar ajunse în 2021 abia la stadiul de sub 40%, nu putem face performanță în dezvoltarea infrastructurii și a României, în general. Constructorul acestui lot, ajuns în insolvență și cu subcontractori neplătiți, a beneficiat de toată bunăvoința autorităților române, dar a sosit momentul în care trebuie să spunem „Destul!”.
Este soluția pe care CNAIR a încercat din răsputeri să o evite, pentru că relicitarea restului de tronson presupune niște proceduri de relativă durată. Însă nu mai putem priva România de acest sector din autostrada A3. Avem nevoie de infrastructură urgent.
Istoria acestei licitații, derulate în 2015, este și o lecție despre acceptarea unor oferte subevaluate de companiile participante. Valoarea licitată de compania câștigătoare a fost de 280 milioane lei, pe când estimarea inițială pentru acest lot de 15,7km era de 620 de milioane lei.
Termenele erau de 4 luni proiectare și 12 luni execuție pentru un segment de autostradă în relief foarte ușor. În acest moment, pe șantier nu se lucrează deloc, iar lucrările deja executate încep să se degradeze. În ultimele cinci luni, lucrările au avansat cu doar 1%”, a scris pe rețelele de socializare ministrul Cătălin Drulă.
Acest tronson de autostradă va fi din nou evaluat și scos la licitație. Cătălin Drulă le-a cerut celor de la CNAIR să implementeze un calendar accelerat pentru reluarea licitației, astfel încât lucrările să fie reluate cât mai curând.
1 comentariu
Domnu’ ministru, aveti o solutie simpla, la indemana : fara licitatie, sa termine CNAIR-ul lucrarile. Ca si bucata refacuta dintre Sebes si Sibiu. Si cu siguranta pana la sfarsitul anului ar fi gata. Care-i baiu’ ???