Dăm cu subsemnatul la terasă, dar cum rămâne cu protecția datelor personale?

by Cristina Mihaila

Ne-am obișnuit deja ca ”prima comandă” la restaurant sau terasă să vină, de fapt, din partea chelnerului: ”numele și numărul de telefon, vă rog!”. Conform reglementărilor valabile de la 1 iunie, atunci când s-au redeschis terasele, această măsură are scopul de a ușura mersul anchetelor epidemiologice atunci când o persoană este depistată pozitiv cu Sars-CoV-2. Cât de legală este însă această măsură? Avocatul Diana Feldrihan spune că este în regulă atâta timp cât datele colectate sunt minimale și perioada de stocare e clar specificată, altfel contravine regulamentului GDPR.


„Avem o legislație nou-apărută la nivel mondial. În momentul în care s-a oferit posibilitatea deschiderii teraselor, s-au impus și niște măsuri, ceea ce e ok. Întrebarea e ce date pot să fie colectate? Normele specifică doar că fiecare operator al teraselor trebuie să țină un registru, dar nu spune nicăieri exact ce date pot fi reținute, practic fiecare operator poate să interpreteze altfel aceste măsuri. E ok din punct de vedere legal să ai un registru, dar trebuie să se ţină cont şi de ceea ce solicită regulamentul privind portecția datelor personale. Acolo se spune clar că datele care pot fi colectate trebuie minimalizate, în sensul că trebuie preluate exact informațiile de care avem nevoie în mod obligatoriu. Și pentru asta, clienții trebuie informați în prealabil, eventual printr-un afiș la intrarea pe terasă, prin care să fie informați ce date le vor fi reținute și pe ce perioadă vor fi stocate”, a explicat Diana Feldrihan.


Potrivit acesteia, datele personale prelucrate în cadrul Registrului ar trebuie să se reducă la: nume, prenume, număr de telefon sau e-mail. Perioada de stocare este de 16 zile conform recomandărilor Comisiei Europene. Totodată, datele se vor transmite autorităţilor doar în momentul în care acestea au un caz confirmat de infectare cu COVID-19.

Scopul acestui registru este acela de a permite desfăşurarea unei anchete epidemiologice în cazul identificării unor clienţi care au frecventat unitatea şi care sunt purtători ai virusului SARS-CoV-2.

Te-ar putea interesa si

Comenteaza