CEO-ul Terapia Cluj a povestit pe scurt cum a trăit pe propria piele, o “experiență” cu mașina pe “un Cluj – București de 8 ore, o zi de muncă, care trebuia făcut în 3 ore încă de acum 6-7 ani”. Dragoș Damian s-a arătat foarte indignat de faptul că anumite tronsoane de autostradă nu arată așa cum ar fi trebuit pentru că lucrările nu au avansat, deși mereu s-a tot promis..
“Titlul nu este o metafora. Am realizat ca am sa mor inainte sa sofez Cluj – Bucuresti pe autostrada. In 2019, statistica arata ca in Romania speranta de viata a unui barbat este de 72,9 ani, iar speranta de viata sanatoasa de doar 67 ani. Asadar, dupa 67 ani, cel putin statistic, daca nu am grija, imi va fi greu sa sofez cei 350 de km (cam atatia sunt pe hartie) de autostrada. Si cel putin statistic, in 20 de ani am sa mor, ori stim ca e imposibil sa se poata construi in 20 de ani autostrada care “uneste Romania”. Este ora 15, martie, 4 mai 2021, am facut peste 6 ore din Cluj pana in Prislopu, asta si pentru ca la volan este colegul meu, cel mai disciplinat sofer din cati exista. Waze imi arata ca de aici coada este pana la autostrada A1.
Soferii profesionisti au sa-mi spuna ca a fost greseala mea sa plec cu masina azi, cand toata lumea se misca dupa mini-vacanta iar TIR-urile care au fost trase pe dreapta in ultimele zile sunt si ele in miscare compensatorie. Asa se explica traficul infernal, practic o coloana neintrerupta de masini de la Cluj si pana aici. Dar traficul aglomerat este de inteles, si nu despre asta scriu acest scurt jurnal de calatorie. E o zi splendida, excelenta pentru constructii. Pe tronsonul Aiud – Alba Iulia practic nu se lucreaza, una-doua utilaje din 10 in 10 km. La nodul rutier din Sebes nu se lucreaza. Pe Sebes – Sibiu autostrada este distrusa, se circula pe foarte multe lungimi pe o singura banda. Nu se lucreaza decat in 2-3 locuri. Pe tronsonul Sibiu – Boita se vad mugurii de teren pregatit, dar nu pare sa se lucreze undeva.
Am avut noroc, nici un accident pe Valea Oltului dar, surpriza, se lucreaza la rosturi si de aceea in 2 locuri se merge pe un singur sens, la paleta. Iar pe portiunea Boita – Rm Valcea si apoi Rm Valcea – Pitesti, nu a inceput nimic; intelegem cu totii ca in tinuturile Mesterului Manole este putin probabil ca in 20 de ani sa facem o autostrada. Cine nu crede sa se uite la ruinele viaductelor caii ferate dintre Curtea de Arges si Rm Valcea, inceputa de Ceausescu in 1979.
Costul unei calatorii pe autostrada de 350 de km este de mai putin de 150 lei persoana, cost care se reduce proportional cu numarul de persoane din masina. Si faci cu masina sub 3 ore, adica tot atat cat faci cu avionul (socotind drumul de aeroport, asteptare, imbarcare, debarcare, etc.), care este cu mult mai scump.Stiti cine merge astazi cu avionul si face sub 3 ore Cluj – Bucuresti? Da, politicienii si guvernanti, cei rupti de realitatea de orice fel a Romaniei, cei care dau vina pe predecesorii lor pentru starea jalnica a infrastructurii.
Asadar, dupa aproape 7 ore sunt pe A1 si Waze imi arata coada de intrare in Bucuresti pana la Ciorogarla. Un Cluj – Bucuresti de 8 ore – o zi de munca – care trebuia facut in 3 ore inca de acum 6-7 ani, daca ne uitam pe master-planurile istorice. O sa ma intrebati de ce nu-mi vad de treaba si de medicamentele mele si nu las opiniile astea fara utilitate, pentru ca oricum stim cu totii despre situatie si ne-am obisnuit cu ea. V-am explicat in titlu, pentru ca am sa mor si nu am sa prind Cluj – Bucuresti pe autostrada”, a scris pe rețelele de socializare, CEO-ul Terapia Cluj, Dragoș Damian.