Asociația Pro Infrastructură a postat imagini surprinse ieri pe sectorul de 17,9 kilometri al Autostrăzii Transilvania dintre Iernut și Chețani. Deschiderea imediată a circulației are șanse mici de realizare, în opinia acestora, deoarece legătura autostrăzii cu DN15 la Chețani se face printr-un nod rutier aflat pe lotul vecin al celor de la Straco.
Din fotografii se vede că asocierea italiano-germană Astaldi-Max Boegl, constructorul porțiunii, se apropie de final, executând ultimele lucrări: umpluturi, asfalt, parapete de protecție, panouri fonoabsorbante, rigole, strat vegetal pe taluzuri, marcaje și indicatoare rutiere.
Progresul fizic este în jur de 90%, potrivut reprezentanților Asociației Pro Infrastructură.
„Cel mai probabil în perioada iulie-august 2020 tronsonul va fi pregătit pentru inaugurare. Însă deschiderea imediată a circulației are șanse mici de realizare deoarece legătura autostrăzii cu DN15 la Chețani se face printr-un nod rutier aflat pe lotul vecin al celor de la Straco. Situația financiară precară a antreprenorului român și refuzul CNAIR de a-i plăti lucrările suplimentare survenite după semnarea contractului au transformat acest șantier într-unul cvasi-părăsit. Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), în stilul caracteristic, nu face absolut nimic pentru a preveni o nouă rușine națională: încă o autostradă “muzeu”, după vestitele exemple din ultimii ani (loturile 3 din A10 Sebeș-Turda și A1 Lugoj-Deva sau A3 Gilău-Nădășelu)”, atrag atenția aceștia.