Reprezentanții Institutului Oncologic din Cluj-Napoca au anunțat o serie de măsuri care vor fi implementate în contextul valului 4 al pandemiei de Covid-19, pentru a veni în sprijinul pacienților bolnavi de cancer.
Astfel, pentru că numărul pacienților este în creștere, conducerea Institutului a decis să schimbe circuitele pentru a crește accesul acestora la serviciile medicale, fără a crea aglomerație. Prin urmare, partea de triaj, testare și vacinare, care până acum se făcea la cortul din fața unității, se va muta în amfiteatrul din spatele clădirii. În același timp, activitatea personalului medical a fost dublată pentru a face față solicitărilor.
“Am mărit capacitatea pentru baza de tratament cu chimioterapie în spitalul de zi. Totodată, am prelungit programul de lucru (nr. red – pentru medici), deci vor fi două ture pentru a se putea evita aglomerația”, precizează managerul Institutului Oncologic Cluj-Napoca, dr. Cătălin Vlad.
Totodată, vor fi organizate ședințe în cadrul cărora psihologii vor discuta cu personalul medical, epuizat de eforturile din timpul pandemiei. Astfel, prin sprijin psihologic și poate chiar prin recompense financiare, conducerea Institului încearcă să motiveze angajații, care trebuie să îngrijească zilnic sute de pacienți veniți din toate colțurile țării. Cezar Irimia, președintele Asociației bolnavilor de cancer: “Institutul Oncologic din București tratează undeva la 200 de pacienți pe zi. În același timp, la Cluj sunt tratați 600 de pacienți”.
Managerul Institutului Oncologic a mai transmis că va avea loc și un program pilot, prin care “doresc să asigure transportul paciențior din Cluj-Napoca și localitățile învecinate către și dinspre institut”.