În cursul zilei de ieri, în cadrul CIIC – Centrul de Inovare și Imaginație Civică a fost prezentat conceptul de reamenajare a zonei Piața Mărăști și a străzilor adiacente. Proiectul presupune transformarea zonei existente într-una mult mai dinamică și mai prietenoasă cu locuitorii prin reabilitarea, extinderea și modernizarea rețelei de spații publice și a sistemului de mobilitate.
“Prin conceptul general sunt ilustrate următoarele propuneri pentru reabilitarea Pieței Mărăști și a zonelor adiacente:
– optimizarea rețelei de mobilitate, prin: piste și benzi pentru biciclete și trotinete, benzi dedicate transportului public, implementare sensuri unice, modernizare și extindere rețea CTP, amplasarea de standuri taxi;
– dezvoltarea rețelei de spații verzi: un hectar de suprafețe verzi noi, o treime din suprafața existentă. Suplimentar, se extinde suprafața zonelor pietonale (trotuare, scuaruri și piațete, locuri de joacă etc).
– plantarea de noi arbori și introducerea de mobilier urban modern
– reorganizarea sistemului de parcări, prin desființarea garajelor și construirea de parcaje: Aleea Bibliotecii (230-280 locuri subteran), incinta Dorobanților 105 (140 locuri subteran), Aleea Bârsei (230 locuri suprateran), Trotușului (234 locuri suprateran), Aleea Bibliotecii (actual Profi/OMV 125 locuri subteran)
– restructurarea frontului estic al Pieței Mărăști. Zona studiată acoperă o arie de 261.672 mp și include suprafețe aflate predominant în domeniul public: Bd. 21 Decembrie 1989 (parțial), Str. Fabricii (parțial), Aleea Bibliotecii, Strada Crinului, Strada Ciocârliei, incinta Dorobanților 105, zona Aleea Bârsei, zona străzii Trotușului, latura de est a Aleii Bibliotecii și incinta Dorobanților 111.
Proiectul va fi finanțat din fonduri europene, prin programele aferente perioadei 2021-2027. Întregul concept de amenajare, cu detalii pentru fiecare zonă și pentru funcțiuni diverse poate fi consultat pe site-ul Primăriei Cluj-Napoca”, a transmis primarul Emil Boc.
1 comentariu
Traficul de biciclete si trotinete ar trebui sa se faca pe niste pasaje aeriene ca sa se asigure si siguranta si rapiditatea deplasarii lor iar astfel pentru traficul auto s-ar asigure fluidizarea.