Se face încă un pas spre construcția metroului din Cluj-Napoca. Consilierii locali se întâlnesc astăzi în ședința extraordinară și urmează să dezbată și să aprobe studiul de fezabilitate al acestui proiect. Aceasta în condițiile în care costurile estimate inițial au crescut.
„E doar o etapă procedurală, de a vedea exact cât costă, conform specialiștilor. Intră apoi la Ministerul Transporturilor, apoi interministerial, apoi hotărâre de Guvern. Discutăm de 2 ani de zile de acest proiect, am făcut dezbateri publice, am intrat prin CL, studiu acesta nu a picat din cer, e nevoie de el pentru a merge mai departe și a obține bani europeni”, a declarat Emil Boc, la ZIUA LIVE.
Consilierii locali clujeni vor vota astăzi proiectul de hotărâre privind aprobarea Studiului de fezabilitate (documentația tehnică și indicatorii tehnico-economici) pentru obiectivul de investiții „Tren metropolitan Gilău- Florești- Cluj-Napoca- Baciu- Apahida-J ucu- Bonțida – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de Metrou și Tren Metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea și a studiilor conexe viitoarelor obiective de investiții” – componentă investițională Magistrala I de Metrou.
Conform documentației, valoarea proiectului este mai mare decât cea prevăzută inițial, costul fiind majorat la 2.052.196.984 euro, echivalentul a 10.112.816.297 lei. Anterior publicării documentației din cadrul studiului de fezabilitate, proiectul metroului era estimat la aproximativ un miliard de euro.
De asemenea, durata de realizare a investiției este de 10 ani și 6 luni (128 de luni), din care, 18 luni – proiectare preliminară, 14 luni – procedurile de licitație, 96 luni – proiectare și execuție lucrări, inclusiv achiziție material rulant.
Lungimea totală a metroului este de 21,03 km, iar finanțarea se va face din fonduri europene, guvernamentale precum și din bugetul local al municipiului Cluj-Napoca și al comunei Florești.