Marșul Bicicliștilor Clujeni, cu critici la adresa autorităților locale

by admin

Joi, 22 august 2019, se va desfasura la Cluj-Napoca o noua editie a Marsului Biciclistilor Clujeni. Cu această ocazie, cei de la Clubul de Cicloturism Napoca (CCN) atrag atenția asupra unor investiții recente în infrastructură care s-au dovedit ineficiente pentru bicicliști.


La marșul de joi sunt invitati toti clujenii care au bicicleta. Intalnirea participantilor va fi in Piața Unirii, incepand cu ora 17.45. Startul efectiv al marsului va fi putin dupa ora 18, urmand sa dureze circa o ora.


Traseul vizeaza de aceasta data zona centrala si pericentrala si cartierul Grigorescu, cu plecare si final in p-ta Unirii. Concret, traseul este: Piata Unirii – Bd. Eroilor – p-ta A.Iancu – str. Cuza Voda – p-ta M. Viteazul – str. I. P. Voitesti – str. Gen. Dragalina – bd. 1 Decembrie 1918 – pasarela albastra peste Somes – pista bicicleta mal Somes – str. Uzinei Electrice – Parcul Central S. Barnutiu – str. E. Isac – str. P. Maior – p-ta L. Blaga – str. Napoca – p-ta Unirii.


Este o noua ocazie de intalnire, cunoastere si pedalare in comun a biciclistilor clujeni, dar mai ales o ocazie de a reaminti autoritatilor locale, publicului si presei de nevoia promovarii utilizarii bicicletei ca mijloc cotidian de transport in oras, componenta esentiala a mobilitatii urbane durabile si alternativa viabila la transportul automobilistic, alaturi de transportul in comun si deplasarea pietonala.


Participantii isi exprima din nou ingrijorarea fata de „lipsa de progres in domeniul infrastructurilor biciclistice, dupa o lunga stagnare fiind reluata realizarea de noi piste, dar tot cu grave deficiente calitative, iar problemele la cele vechi nefiind rezolvate, de la latimea insuficenta la lipsa de continuitate si de spatii laterale de siguranta, de la prezenta diverselor obstacole la marcaje si indicatoare rutiere lipsa, neclare sau gresit amplasate, ce pun in pericol biciclistii si alti participanti la traficul rutier”.


„De exemplu noua banda comuna pentru autobuze, troleibuze si biciclete pe bd. N. Titulescu nu este acceptabila, ci incomoda si periculoasa, pentru ca nu respecta latimea de 4,5 metri necesara unei asemenea artere comune, iar pe Cl. Manastur se preconizeaza aceeasi abordare profund daunatoare, in schimb se preconizeaza latirea carosabilului si ingustarea trotuarelor, astfel ca vorbele frumoase privind promovarea mobilitatii durabile nu prea au de fapt acoperire practica”, arată Radu Mititean, director executiv al CCN.

De asemenea, noile piste din cartierul Gheorgheni pe strazi mici situate intre str. L. Rebreanu, bd. N. Titulescu si str. C. Brancusi, si anume pe str. Axente Sever, Heltai Gaspar, Tache Ionescu si Ariesului, anuntate de primarie din nou „au fost decise fara nicio consultare publica sau macar a ONG de profil (caci consultari au fost anuntat doar referitor la instituirea de sensuri unice), sunt din nou pe strazi mici, unde in principiu nu e nevoie de segregare intre traficul automobilistic si cel biciclistic, ci doar de reducerea vitezei traficului motorizat ( de segregare e nevoie pe marile artere) astfel incat pare tot doar o cacialma inutila biciclistilor, destinata sa dea bine in statistici, mai ales ca in mod halucinant, din schitele publicate de Primarie rezulta ca sensul de circulatie pe acele piste va fi unic si tot in sensul in care este si banda pentru autoturisme, in loc sa fie invers astfel incat sa permita circulatia bicicletelor in ambele sensuri pe acele strazi”, potrivit liderului clubului.

„Mai mult, in proiectul publicat de Primarie se preconiza in sfarsit o latime decenta, conform bunelor practici internationale ( 1.5 metri latime plus 0,5 metri spatiu de siguranta) insa in realitate este mult mai redusa si latimea efectiva si spatiul de siguranta, incat biciclistul ar fi fortat sa pedaleze in raza de actiune a eventualelor portiere deschise intempestiv, astfel ca facem apel public la boicotarea acestor pseudo-piste, retragerea de catre Politia rutiera a avizului pentru acestea, obligarea Primariei la modificarea lor sau desfiintare si sanctionarea celor vinovati de modul in care au fost realizate”, adaugă Mititean.


Detalii despre editiile precedente ale marsului biciclistilor clujeni pot fi gasite aici si pe www.ccn.ro .

Te-ar putea interesa si

Comenteaza