Mii de părinți au apelat la serviciul ALOPEDI în primele luni din acest an

by admin

Peste 4.000 de apeluri au fost înregistrate în primele trei luni ale acestui an la serviciul de telemedicină pediatrică ALOPEDI. În majoritatea cazurilor, sfaturile specialiștilor au permis îngrijirea copiilor la domiciliu.

Președintele Consiliului Județean Cluj a realizat împreună cu reprezentanții Spitalului Clinic de Urgență pentru Copii care gestionează serviciul de call-center ALOPEDI – 0364917 o analiză a activității derulate în trimestrul întâi al acestui an prin intermediul proiectului dedicat sfaturilor medicale pediatrice.

„Toți părinții care au apelat ALOPEDI au beneficiat, într-un timp scurt, de sfaturile utile ale specialiștilor care deservesc acest serviciu de telemedicină, în funcție de simptomatologia descrisă. Este de apreciat faptul că în peste 73% din cazuri problema a putut fi soluționată telefonic, fără a mai fi necesară deplasarea la spital sau la cabinetul medical, mai ales în această perioadă în care prevenția și respectarea regulilor de distanțare sunt extrem de importante”, a transmis Alin Tișe, președintele CJ Cluj.

S-a constatat, astfel, că ALOPEDI – 0364917 a fost apelat în primele trei luni ale anului 2022 de către 4.301 de părinți. Marea majoritate a apelurilor, 3.166, s-au finalizat cu recomandări ce au permis îngrijirea copiilor la domiciliu, iar părinților li s-au explicat care sunt semnele la apariția cărora trebuie să se adreseze medicului.

Cel mai frecvent motiv de apelare rămâne febra, în cazul a 1.078 de copii. De asemenea, problemele respiratorii au fost cauza unui număr de 1.023 de apeluri, dintre care 275 pentru copii care erau deja diagnosticați cu COVID-19, iar vărsăturile, diareea și durerile abdominale au însumat 507 apeluri.

Te-ar putea interesa si

Comenteaza