Sorin Câmpeanu, ministrul Educației susține introducerea unei noi funcții administrative în organizarea învățământului școlar românesc și anume cea de director administrativ ce în viziune sa ar servi drept o legătură între unitatea de învățământ și autoritatea locală.
” Directorul şcolii este cel care trebuie să fie motorul dezvoltării acelei şcoli, dar nu întotdeauna cei care sunt cei mai buni profesori au şi abilităţi manageriale, de aceea şi în urma unor întâlniri – am avut şi astăzi una cu primarii municipiilor din România, am fost de acord şi vom propune, la nivelul proiectului unei noi legi a educaţiei a învăţământului preuniversitar, instituirea funcţiei de director administrativ – care să fie o veritabilă punte de legătură între şcoală şi autoritatea locală. Director administrativ care va trebui să aibă competenţe în ştiinţe economice, în ştiinţele administraţiei publice.” a transmis acesta în cadrul unei conferințe online.
În privința delimitării atribuțiilor acestei funcții în raport cu cele ale directorului școlii ministrul consideră că autoritatea decizională rămâne în continuare în apanajul directorilor școlari în timp ce directorul adinistrativ trebuie să adere la programul managerial al directorului de școală ce a câștigat concursul.
” Directorul administrativ va trebui să se ocupe strict de probleme administrative, de consolidare a legăturii cu primăria, cu autoritatea locală şi să sprijine bunul mers al personalului nedidactic şi didactic auxiliar din şcoală, precum şi legătura cu comunitatea locală. Partea administrativă e bine s-o lăsăm celor care au într-adevăr înclinare şi competenţă către management de acest tip. În şcoli, procesul educaţional este primordial, partea administrativă trebuie să susţină acest obiectiv principal, de aceea, repet, directorul administrativ va fi atâta vreme cât respectă planul managerial al directorului şcolii.” a declarat ministrul educației, Sorin Cîmpeanu.
sursa:agerpres.ro