Medicul Lehel Csergo face noi dezvăluiri referitoare la neregulile pe care le-a observat la Spitalul din Câmpia Turzii, în perioada în care a lucrat acolo. După ce doctorul și-a dat demisia și a povestit pe rețelele de socializare condițiile în care a fost nevoit să își desfășoare activitatea, autoritățile locale au format o comisie care a analizat acuzațiile sale. Raportul comisiei a stabilit că afirmațiile lui Lehel Csergo sunt nereale.
În aceste condiții, medicul a postat pe Facebook noi detalii despre haosul care, spune el, domnește la spitalul din Câmpia Turzii. „Ce nu a înțeles comisia, cum nu a înțeles nici managerul (cine nu a îmbrăcat combinezonul de protecție ca să intre pe această secție OVID, nu are cum să înțeleagă cât s-a muncit acolo!) este faptul că nu poți compara activitatea secției în vremuri normale cu ce se întâmplă acum. În primul rând secția a fost împărțită în 4 zone: camera de gardă, zona tampon pentru pacienți netestați, zona verde cu pacienți nonCovid și zona roșie cu pacienți Covid. În zona tampon în fiecare salon există un singur pacient. În zona verde pacienții sunt distanțați, adică într-un salon cu 4 paturi poți pune numai 2 pacienți. În aceste condiții 27 de pacienți pe 40 de paturi a însemnat o secție ultraplină. Apoi pe fiecare din aceste zone ar trebui să existe personal separat. Nu este normal ca infirmiera după ce a schimbat pampersul la 5 pacienți cu Covid, să treacă pe zona verde și să îngrijească pacienți cu diabet sau AVC”, a povestit Lehel Csergo.
Medicul a vorbit și despre modul în care erau tratați bolnavii în stare gravă de la Spitalul din Câmpia Turzii
„Dar ce nu s-a înțeles cu adevărat a fost activitatea din zona roșie. Mulți pacienți erau cu stare generală alterată, cu insuficiență respiratorie severă. Erau cazuri de terapie intensivă, nu de medicina internă. Masca CPAP nu se pune pe secții obișnuite, se pune pe ATI. Nu poți lăsa un pacient cu mască CPAP, pus pe monitor de funcții vitale, în grija unei asistente care supraveghează 6-7 saloane. Așa că în acest caz nu este corect sa aplici normativul de personal pentru Medicină Internă, adică o asistentă la 8-12 pacienți. Trebuia aplicat normativul de ATI, cu o asistentă la 2-4 pacienți. Oricum, prima măsură logică în situația dată ar fi fost detașarea personalului ATI pe secția Covid, pentru îngrijirea bolnavilor în stare gravă.”, a mai scris medicul pe Facebook.
Lehel Csergo a vorbit și despre neimplicarea conducerii spitalului în rezolvarea acestor nereguli. „Nu cred că o situație atât de gravă putea fi lăsată în seama medicului curant sau a medicului de gardă. La un număr atât de mare de pacienți discuția trebuia purtată la nivel instituțional, adică de la director la director. Cu Clinica de Boli Infecțioase, cu Clinica Pneumologie, cu DSP. S-a cerut desfășurătorul convorbirilor telefonice purtate de către medicii interniști. Era normal să se ceară și desfășurătorul convorbirilor purtate de către manager. Credința mea este că într-o situație de criză locul conducătorului este în prima linie. Nu mă văd lucrând într-o instituție în care acest lucru nu se întâmplă!”, a mai transmis medicul demisionar.