(P) Ce înseamnă conceptul de premium în domeniul hainelor second hand și de ce atrage tot mai mulți români

by Cristina Mihaila

Magazinele de haine second hand nu au avut o bună reputație în prima etapă de formare a comerțului modern de fashion din România, inițial foarte multe aducând marfă de calitate slabă, adresându-se unui segment de public ce își dorea doar preț foarte, foarte mic, fără prea multe așteptări cu privire la calitate și stil. Cu timpul însă, pe măsură ce piața a evoluat, publicul a evoluat, noi nișe conturându-se în comerțul de fashion.

Tot mai mult se dezvoltă nișa adresată unui public mai pretențios în alegerile de fashion, dar care este responsabil financiar, care își dorește să facă alegeri înțelepte și care crede și în nevoia de responsabilitate față de mediu. Să cumperi haine second hand care nu își trădează deloc originea prin aspect este isteț pentru bugetul personal, dar și foarte util pentru mediul inconjurător, din două motive principale: nu se face risipă de materiale (hainele purtate doar de câteva ori sau deloc nu ajung să fie distruse, iar producția de haine noi, care generează poluare în acest proces, este limitată).

În acest sens, pentru consumatorul prezentat mai sus, se dezvoltă segmentul de magazine second hand / outlet ce promovează calitate premium la cel mai bun preț posibil în retailul de fashion. Conceptul este simplu de înțeles: stocuri selectate atent, marfă de la branduri de top, materiale premium fabricate cu grijă, design deosebit, actual, apreciat de public, totul la un preț foarte avantajos. Nu este vorba despre foarte ieftin cu orice preț, astfel de articole nu pot fi vândute aproape gratis, așa cum se întâmplă pe segmentele de sh de tip junk, blamate în ultima vreme tot mai mult de societate. Depozitul de haine second din Cluj-Napoca ce promoveaza conceptul de calitate ridicata, Crematex, este unul dintre brandurile care promovează intens, activ, conceptul de premium în materie de sh și outlet, selectând atent stocuri pentru retailerii pe care îi aprovizionează pe tot teriotoriul României.

În conceptul premium de second hand, unele prețuri pot fi comparate cu cele din cele mai mari mall-uri, mai ales în perioadele de reduceri în magazinele standard de fashion. Însă calitatea și designul sunt impresionante în cazul second hand, ceea ce nu se poate spune despre cealaltă parte. Alegând haine sh, genți sh, pantofi sh de pe segmentul premium, cumperi articole de la branduri premium sau chiar de lux, care arată ca noi sau aproape ca noi, la prețuri fabulos de avantajoase.

Se poate spune că îți permiți haine wow la prețuri cu care altfel nu ai cumpăra decât haine obișnuite. În niciun caz astfel de haine second hand nu își trădează orginea, ele sunt 100% originale și arată foarte bine, nimenu nu va cunoaște locul de unde le-ai cumpărat. Interesant este că tot mai mulți consumatori ajung chiar să dezvăluie ei această sursă, cu mândrie, bucurându-se că pot împărtăși altora modul în care se fac alegeri istețe.

Tot mai mulți influenceri pe plan național și internațional promovează cumpărarea de haine second hand fără a fi plătiți de vreun brand, o fac pur și simplu pentru că își asumă un rol de vedete responsabile, de persoane care pot influența în bine alegerile din societate, cu o mulțime de avantaje pentru consumatori și pentru mediul înconjurător.

Te-ar putea interesa si

2 comentarii

român 03/08/2020 - 15:05

„Fashion”! Cuvântul „modă” nu mai e bun? Chirița s-a englezit mai nou, dar tot Chirița e.

Raspunde
român 03/08/2020 - 15:30

Și altele. Outlet, premium, retail, junk, haine… wow, influencer (ăsta din urmă, ce-i drept, nu prea are corespondent în limba noastră).
Bine însă că ne-am plictisit de „second hand”, prea lung, prea obositor, deși englezism, nici nu dă prea bine desemnând ceea ce desemnează (vechituri, adică, haine la mâna a doua), lumea deja zicea doar „second”, iar acum păsărim elegant, distins, discret în „sh”…

Raspunde

Comenteaza