Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, împreună cu reprezentanții Spitalului Clinic de Urgență pentru Copii care gestionează serviciul de call center ALOPEDI 0364-917, au realizat o analiză a activității derulate în primele șase luni ale anului 2024 prin intermediul proiectului destinat obținerii sfaturilor medicale pediatrice.
Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj: „Cifrele dovedesc, o dată în plus, utilitatea și eficiența serviciului nostru non-stop de telemedicină, dar și încrederea pe care o au părinții în sfaturile și recomandările specialiștilor care deservesc ALOPEDI. Este îmbucurător faptul că majoritatea problemelor au putut fi soluționate telefonic, fără a mai fi necesară deplasarea la spital sau la cabinetul medical.”
S-a constatat, astfel, că ALOPEDI 0364-917 a fost apelat în primul semestru al acestui an de 6.868 de părinți.
Majoritatea apelurilor, mai exact 70,9% dintre acestea, s-au finalizat cu recomandări ce au permis îngrijirea copiilor la domiciliu, iar părinților li s-au explicat care sunt semnele la apariția cărora trebuie să se adreseze medicului. De asemenea, în cazul a trei copii a fost necesară solicitarea intervenției Serviciului de Ambulanță.
În primele șase luni ale anului 2024, problemele digestive (34,12%) au fost mult mai frecvente decât cele respiratorii (13,50%), numărul apelurilor pentru probleme digestive crescând cu 50% în luna iunie față de luna mai.
Reamintim, în acest context, faptul că specialiștii recomandă părinților să țină cont de măsurile de prevenire a infecțiilor digestive: să fie atenți la igiena mâinilor, să spele alimentele consumate de copii înainte de a le oferi acestora, să nu ducă în colectivitate copiii cu infecții digestive, iar folosirea piscinelor și a bazinelor se poate face după două săptămâni de la terminarea infecției digestive.