Peste 6.800 de părinți au apelat serviciul de telemedicină ALOPEDI în primul semestru al acestui an

by Bianca Baraboi

Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, împreună cu reprezentanții Spitalului Clinic de Urgență pentru Copii care gestionează serviciul de call center ALOPEDI 0364-917, au realizat o analiză a activității derulate în primele șase luni ale anului 2024 prin intermediul proiectului destinat obținerii sfaturilor medicale pediatrice.

Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj: „Cifrele dovedesc, o dată în plus, utilitatea și eficiența serviciului nostru non-stop de telemedicină, dar și încrederea pe care o au părinții în sfaturile și recomandările specialiștilor care deservesc ALOPEDI. Este îmbucurător faptul că majoritatea problemelor au putut fi soluționate telefonic, fără a mai fi necesară deplasarea la spital sau la cabinetul medical.”

S-a constatat, astfel, că ALOPEDI 0364-917 a fost apelat în primul semestru al acestui an de 6.868 de părinți.
Majoritatea apelurilor, mai exact 70,9% dintre acestea, s-au finalizat cu recomandări ce au permis îngrijirea copiilor la domiciliu, iar părinților li s-au explicat care sunt semnele la apariția cărora trebuie să se adreseze medicului. De asemenea, în cazul a trei copii a fost necesară solicitarea intervenției Serviciului de Ambulanță.
În primele șase luni ale anului 2024, problemele digestive (34,12%) au fost mult mai frecvente decât cele respiratorii (13,50%), numărul apelurilor pentru probleme digestive crescând cu 50% în luna iunie față de luna mai.
Reamintim, în acest context, faptul că specialiștii recomandă părinților să țină cont de măsurile de prevenire a infecțiilor digestive: să fie atenți la igiena mâinilor, să spele alimentele consumate de copii înainte de a le oferi acestora, să nu ducă în colectivitate copiii cu infecții digestive, iar folosirea piscinelor și a bazinelor se poate face după două săptămâni de la terminarea infecției digestive.

Te-ar putea interesa si

Comenteaza