Primul autobuz electric românesc, testat la Cluj-Napoca

by Oana Spiru

Primul autobuz electric produs în România, va fi testat la Cluj-Napoca, în perioada 22 septembrie – 6 octombrie 2021. ATP Bus va rula în cadrul Companiei de Transport Public Cluj-Napoca SA.

100% electric, cu arhitectura sa modernă și profilul ECO (ECOlogic & ECOnomic) poate răspunde nevoilor urbane de înlocuire a autobuzelor vechi și poluante, dar și solicitărilor de optimizare a costurilor.

Prețul de achiziție al unui model pornește de la 350.000 euro. Este o referință pentru că funcție de configurația și dotările solicitate de utilizator acesta crește. Garanția pentru caroserie și acumulatori este de 8 ani.

“După ce a rulat oficial în teste în Oradea, Brăila, Făgăraș, Târgu Mureș și Turda, ATP Bus ajunge și la Cluj-Napoca. Așa cum ne-am propus pentru acest an, înscriem e-UpCity în cât mai multe sesiuni de prezentare în țară, prezentăm tehnologia, simplitatea ei și modul cum poate să ne facă viața mai frumoasă. Toate datele culese și feedbackul realist sunt importante în evaluarea prototipului nostru – și mai ales din partea companiilor de transport care au deja experiență în exploatarea autobuzelor electrice. Aprecierile în urma sesiunilor de testare continuă să fie foarte bune: rezultatele din punct de vedere tehnic sunt pozitive, este un produs simplu, confortabil și răspunde cerințelor”, a declarat Mircea CIRȚ, președintele ATP Group.

Prototipul ATP Bus are în total 83 de locuri, o lungime de 12,18 m. Are o autonomie de minim 200 km în oraș, ce poate fi extinsă până la 360 de kilometri. Componentele sunt achiziționate de la furnizori consacrați: cele 8 pachete de baterii sunt produse CATL – gigantul bateriilor EV și furnizor pentru cele mai prestigioase brand-uri auto. Cu referire la axe menționăm producătorul german ZF Friedrichshafen AG consacrat pe piața de profil, respectiv pe cei de la DANA GK Drive System. Motorul electric al autobuzului e-UpCity este un motor sincron cu magnet permanent dezvoltat de DANA Prestolite. Sistemul de frânare este definit de experții de la WABCO, sistemul de climatizare încorporează tehnologia VALEO iar sistemul de direcție este marca BOSCH/ZF.

Te-ar putea interesa si

1 comentariu

Comenteaza