Raed Arafat, șeful Departamentului pentru Situații de Urgență, critcă modul în care a reacționat dispecerul de la Ambulanța Cluj în momentul în care doi părinți au cerut o ambulanță pentru fetița lor de 2 ani. Acesta susține că modul de a vorbi cu oamenii care solicită ajutor nu poate fi în acest hal.
„În primul rând, chiar dacă tu, ca personal medical consideri că nu e o urgenţă reală, pentru părinţi faptul de a vedea că copilul lor are sânge în urină e ceva care îi sperie. Probabil e infecţie urinară, dar pentru aceşti părinţi e un semn care atrage atenţia şi părinţii vor o soluţie. Chiar dacă ştim că medicul de familie trebuie să fie contactat, dar dacă nu avem medic de familie, putea să se rezolve problema uşor, discutând, explicând şi în final se poate trimite o maşină de consultaţie la domiciliu să vadă fetiţa sau să fie fetiţa transportată cu unul dintre părinţi la o unitate de urgenţă pediatrică să fie văzută”, a declarat Raed Arafat la Digi24.
Totodată, acesta susține că dispcerul nu și-a făcut treaba corect, modul de discuție fiind deplasat.
„Ascultând cum s-a vorbit, decizia nu are cum să fie că acea doamnă şi-a făcut treaba corect, pentru că nimeni nu acceptă astfel de moduri de adresare de către un apelant la 112, mai ales că părinţii copilului au vorbit frumos, nu au jignit-o pe doamnă, nu au făcut nimic greşit. Nu pot să spun că a reacţionat aşa pentru că cineva ar fi agresat-o telefonic în niciun caz. Deci sunt părinţi care au solicitat ajutor şi trebuiau să fie trataţi ca atare. (…) Modul de discuţie a fost deplasat. Chiar dacă sunt ture de 12 ore modul de a aborda problema astfel e inacceptabil”, a mai declarat Arafat.