Reprezentanții Lidl România au emis un drept la replică, după ce inspectorii de la Protecția Consumatorilor au închis unul din magazinele companiei din Cluj-Napoca. Cei de la OPC spun că au luat această măsură după ce au găsit produse expirate, fructe și legume mucegăite și ouă sparte.
În replică, reprezentanții Lidl România spun că sănătatea și siguranța clienților reprezintă o prioritare. De aceea se asigură în permanență că produsele scoase la vânzare respectă cele mai înalte standarde de siguranță alimentară și că în magazine se respectă toate normele de igienă în vigoare.
„Sănătatea și siguranța clienților noștri sunt prioritare pentru noi, de aceea luăm în permanență măsuri pentru a ne asigura că produsele noastre corespund celor mai înalte standarde de siguranță alimentară și avem grijă ca magazinele noastre să respecte toate normele de igienă în vigoare. Acest lucru este valabil și pentru magazinul nostru din Cluj-Napoca, de pe strada Bună Ziua.
Mai mult, Prospețime zilnic este promisiunea pe care le-o facem de mai bine de 8 ani românilor care aleg produsele din Piața Lidl. Avem principii clare cu privire la asigurarea prospețimii la raionul de legume și fructe, unul dintre acestea fiind verificarea fructelor și legumelor, în fiecare ora, de către unul dintre colegii noștri, special instruit în acest sens. De aceea, au fost imediat retrase de la vânzare fructele și legumele care prezentau deficiențe.
În ceea ce privește informația referitoare la ouăle proaspete, atragem atenția că acestea respectă cerințele prevăzute de lege pentru a fi comercializate. Ouăle în discuție provin de la găini crescute la sol. Aceste ouă, raportat la modalitatea specifică de creștere a găinilor, sunt net superioare celor provenite de la găini crescute în sistem intensiv (în baterii). Având în vedere această particularitate, este firesc ca un mic procent din ouăle produse să prezinte pe coajă anumite impurități – având în vedere mediul de creștere a găinilor (la sol, într-un mod cât mai apropiat de mediul natural). Acest aspect nu constituie însă o problemă din punct de vedere al siguranței alimentului, nu pune în pericol sănătatea consumatorului și nici nu reprezintă o abatere de la normele legale în vigoare aplicabile.
Oul, în starea lui naturală poate conține pe suprafața lui microorganisme și alte materii. Cu toate acestea, interiorul oului este steril. Coaja din calciu și membranele cu care este învelit la exterior și interior asigură că acesta este și rămâne steril. Ouăle nu se spală dacă sunt depozitate tocmai pentru a nu se distruge acea membrană externă de protecție. Altfel, coaja, care este în mare parte din calciu, devine permeabilă și există pericolul contaminării interiorului. În plus, există un proces de selecție al ouălor la nivel de producător, astfel încât ouăle care prezintă murdărie în afara standardelor de calitate să fie îndepărtate. Menționăm că ouăle care sunt sparte în cofraj sunt îndepărtate imediat cum au fost identificate.
Totodată, dorim să clarificăm faptul că în magazinul Lidl nu au fost constatate neconformități în ceea ce privește carnea sau produsele din carne.
În încheiere, accentuăm faptul că siguranța și sănătatea clienților noștri sunt deosebit de importante, dar și că acordăm o atenție sporită atât calității produselor noastre, cât și curățeniei din magazinele noastre”, au precizat în dreptul la replică reprezentanții Lidl România.