Românii sunt disperați. Wizz Air continuă să amâne și să anuleze zborurile

by Oana Spiru

Wizz Air amână și anulează în continuare zboruri, iar explicațiile sunt uluitoare: piloții și-au depășit numărul de ore de zbor. După ore bune de așteptare prin aeroport, oamenii se trezesc că trebuie să își caute din nou cazare. Familii cu copii, vârstnici, oameni care nu mai au posibilitatea de a plăti alte bilete de avion sau cazări. Aceștia nu au posibilitatea de a cere vreo explicație cuiva.

Printre sutele de români cărora le-a fost anulat zborul se află și Alin Tișe, președintele Consiliului Județean. Acesta a povestit pentru Servus Cluj că este o situație scăpată de sub control și este hotărât să dea compania Wizz Air în judecată. 

„Am avut zbor de întoarcere de la Blogna la Cluj, cu familia si un copil de 3 ani. După mai multe ore de întârziere, 300 de pasageri am urcat în aeronoava. După o oră de stat în aeronava pregătită să decoleze am fost anunțați că din cauză că au fost foarte multe amânări și timpul de plecare s-a decalat foarte tare, piloții nu mai au dreptul să piloteze avionul către Cluj deoarece au depășit numărul de ore de zbor în luna respectivă. Nimeni nu a fost cu noi, nimeni nu ne-a dat informații suplimentare. Oamenii nu aveau alternative, nu aveau unde să doarmă. Au fost copii mici, persoane vârstnice, oameni care nu mai aveau bani la ei ca să își permită încă un hotel. Este inadmisibil ce s-a întâmplat și compania Wizz trebuie să plătească pentru asta. Eu personal o să îi dau în judecată și o să le cer și daune”, a povestit președintele Consiliului Județean, Alin Tișe. 

Și avocații intervin în această situație.

„Cred că statul poate interveni și e obligat să o facă în astfel de situații în care un operator economic nu își îndeplinește obligațiile asumate față de un consumator. Asa cum este definit de legislatia în domeniu, repspectiv de ordonanta de guvern care se referă la protecția consumatorului, la art. 9 se prevede că nerespectarea lui prin promovarea unor servicii neconforme poate să atragă răspunderea contravențională. Nu numai amendă ci și închiderea activității până la un an de zile”, a explicat avocatul Călin Iuga la Prima News.

În aceeași zi au fost anulate 3 zboruri: Bologna, Leeds și Basel.

Reprezentanţii companiei susţin că pasagerii afectaţi de întârzieri semnificative sau de anulări sunt informaţi cu privire la orice modificare a zborului prin intermediul aplicaţiei mobile, prin SMS şi e-mail şi pot obţine asistenţă de la agenţii de handling din aeroport responsabili de zborul respectiv.

În ciuda disperării pasagerilor, compania aeriană transmite în continuare faptul că cei afectaţi au opţiunea rambursării sau a reprogramării zborului. 

Te-ar putea interesa si

1 comentariu

Alin 17/07/2023 - 07:44

Probabil ca vom asista la un alt faliment, sau ceva de genul. Am zburat saptamana trecuta cu ei; zborul de dus a avut doua ore intirziere, echipajele sunt destul de slab pregatite, comunicarea cu pasagerii in aeronava se face la nivelul pietei Marasti, sau cam pe acolo. Nu ne mai referim la confortul in avioane, asta se asuma, find o companie low cost.

Raspunde

Comenteaza