Ministerul Transporturilor și Compania Națională de Căi Ferate CFR au semnat contractul privind electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată de la Cluj-Napoca la Oradea și Episcopia Bihor. Valoarea contractului pentru cei 166,7 kilometri este de 9,36 de miliarde de lei, fondurile provenind din cadrul PNRR.
Proiectul de electrificare și reabilitare prevede lucrări pentru 4 loturi ce au deja un constructor desemnat:
- Lotul 1 CLUJ NAPOCA – AGHIREŞ
- Lotul 2 AGHIREŞ – POIENI
- Lotul 3 POIENI – ALEŞD
- ALEȘD – FONRTIERĂ
În urma implementării proiectului de electrificare trenurile vor putea circula cu o viteză maximă de 160 km/h iar pe traseul menționat vor fi reabilitate a 33 de poduri feroviare şi 210 podeţe, 5 tuneluri feroviare, 75 de treceri la nivel și unele clădiri pentru călători între Poieni și Oradea. Totodată se va finalizare implementarea sistemului european de management al traficului ERMS pe lungimea integrală a tronsonului respectiv.
Proiectul de electrificare a liniei de cale ferată de la Cluj-Napoca la Oradea beneficiază de o finanțare consistentă din partea PNRR întrucât acesta este inclus de asemenea în ”Planul Investiţional pentru Dezvoltarea Infrastructurii de Transport 2020 – 2030” potrivit CFR S.A.
1 comentariu
Of, of, of, of, of, ziaristi…. Dar ce ati zice de vreo 9,36 MILIARDE de lei ? 😉